×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بازدید فرماندار رشت از شالیزارهای بخش خشکبیجار

گیلان پیام/ دکتر امام پناهی در بازدید از روند آماده سازی شالیزارهای بخش خشکبیجار و در گفتگوی صمیمانه با کشاورزان؛ در جریان مشکلات، نگرانی ها و خواسته های آنان قرار گرفت.
وی در این دیدارها اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بروز بحران کم آبی در سال زراعی جاری، ضروری است تا کشاورزان با عمل بر اساس جدول زراعی تنظیمی، آبیاری تناوبی با مقدار کم و مدیریت مصرف در شالیزارهای بالا دست برای کمک به شالیزارهای آبخور پایین دست شهرستان، مسئولین را در زمینه عبور با حداقل خسارات ممکن از بحران پیش رو یاری رسانند.
دکتر امام پناهی با تاکید بر اینکه در سالجاری هرگونه جبران خسارت ناشی از خشکسالی از طرف دولت تنها از طریق صندوق حمایت از بیمه کشاورزی صورت خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد تا کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به انجام بیمه شالیزارهای خود اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به مزایای طرح کشت قراردادی از جمله تامین بذر و نهاده های رایگان، بیمه رایگان، خرید به قیمت روز محصول و کوتاه شدن دست واسطه ها و دلالان از چرخه تولید و عرضه برنج، اظهار داشت: تشریح فوائد مشارکت در اجرای طرح کشت قراردادی و آشنا سازی کشاورزان با مزایای این طرح ، باید در زمره امور اولویت دار مسئولین مربوطه قرار گیرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.