×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
تداوم رفتارهای پیشگیرانه و توجه به  توصیه‌های بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی / زمینه برگزاری مراسم  شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌ها فراهم شود

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) به وضعیت کنونی استان در حوزه کرونا اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، روندی کاهش داشته اما میزان ابتلا به این ویروس با افزایش مواجه بوده است.
وی با تاکید بر لزوم تداوم رفتارهای پیشگیرانه و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موجب ایجاد نشاط و پویایی در دانش پژوهان شده و لازمست رسانه‌ها نسبت به نمایش این جلوه‌های زیبا، فعالانه‌تر عمل کنند.
دکتر عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل بهداشتی و رفع نواقص احتمالی در حوزه بهداشت فردی و اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌ها، انجام نظرسنجی درخصوص فعالیت مراکز آموزشی و بازگشایی آنها و بهره گیری عملی از نتایج به دست آمده را امری مهم دانست.
استاندار گیلان تصریح کرد: واکسیناسیون موجب شده تا مخاطرات ناشی از کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یابد از این‌رو تزریق واکسن بین افراد واجدالشرایط باید تداوم داشته باشد و فعالان اجتماعی و فرهنگی ، مبلغان دینی و امامان جماعت در این بخش اقناع‌سازی صورت گیرد. نماینده عالی دولت در گیلان واکسیناسیون دُز سوم را امری مهم خواند و گفت: به منظور انجام واکسیناسیون در ابعاد گسترده باید از ظرفیت سایر بخش ها از جمله طرح شهید سلیمانی بهره مند شد و ضریب ایمنی استان در امر بهداشت را ارتقاء داد.
وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی در تولید و تامین واکسن جایگاه خوبی دارد و می تواند به دیگر کشورها نیز کمک کند.
دکتر عباسی استمرار فعالیت‌های نشاط‌آفرین اجتماعی و نیز فعال‌شدن کسب و کارها با رعایت اصول بهداشتی را ضروری دانست و بیان داشت: باید با نوآوری و بهره گیری از ابزار هنر ، سطح نشاط عمومی را افزایش داد .
استاندار گیلان فرهنگ‌سازی برای التزام به امر بهداشت به‌ویژه در اجتماعات را امری حیاتی خواند و از رهبر معظم انقلاب به عنوان الگوی برتر در این بخش یاد کرد .
وی همچنین به در پیش بودن لیالی قدر و عید فطر اشاره و اضافه کرد: با توجه به اهمیت این فرایض، باید امکان برگزاری مراسم های ویژه این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم آید.
در این جلسه رئیسان کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا گیلان گزارش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.