×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان (یکساله) فروردین ماه ۱۴۰۰ الی فروردین ماه ۱۴۰۱

گیلان پیام/یاد بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و مدافعین سلامت را گرامی می داریم، مفتخریم که تحت رهبری مقام عظمای ولایت مطلقه فقیه ، حضرت آیت ا… العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، به جهت گرامیداشت این ایام فرخنده، پروژه های متنوع عمرانی از محل اعتبارات استانی و ملی و همچنین غیر عمرانی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی را به بهره برداری می رسانیم .
وی با اشاره به اینکه حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۵۸ در فرمان تاریخی، توسط امام راحل با هدف تامین مسکن محرومین و اقشار کم درآمد، محرومیت زدایی از مناطق محروم، افزایش مشارکت مردم در امور خیریه، ارتقاء سطح اخلاق اسلامی در جامعه افتتاح گردید که تا کنون منشاء خیر و برکت برای محرومان و نیازمندان بوده است.
در سالیان گذشته راه های مشارکت و کمک مردم و خیرین به این حساب در قالب کمکهای نقدی از طریق واریز به حساب ۱۰۰، اهداء زمین برای ساخت مسکن، کمکهای غیر نقدی شامل تامین مصالح ساختمانی، پرداخت اقساط تسهیلات مسکن محرومین و … بوده و می باشد گفت: در این دهه ۱۴۱ پروژه اجرای طرح هادی، با اعتباری بالغ بر ۳۷۳۹ میلیارد ریال ، ۲۱۸ پروژه بازنگری و ۱۱ پروژه تهیه طرح هادی با اعتبار ۲۰۵ میلیارد ریال، آغاز و یا به بهره برداری خواهد رسید.
دائمی با اشاره به همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در زمینه صدور اسناد مالکیت در سال ۱۴۰۰ گفت: تعداد ۵۶۴۵ برگ سند مالکیت روستایی، و ۶۵۱ برگ سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت صادر و به مالکین تحویل گردید. دائمی افزود در این مدت ۳۵ قطعه زمین جهت احداث مسکن روستایی به متقاضیان واجد شرایط واگذار گردید.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ افزود: ۳۰۲۱ واحد مسکونی بهره مند از این تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان با اعتباری بالغ ۷۶۹۰ میلیارد ریال بر بهره برداری رسید.
وی با اشاره به طرح احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن ویژه محرومین گفت: تعداد ۲۶۰۶ مورد پی کنی، ۲۵۱۶مورد اجرای فونداسیون، ۲۳۷۴ مورد اجرای ستون، ۲۰۵۴ مورد اجرای سقف، ۱۶۱۶مورد دیوار کشی صورت گرفته و تعداد ۹۹۲ واحد بهره مند از تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض و آورده متقاضیان با اعتباری بالغ ۲۷۷۷ میلیارد ریال بر به بهره برداری رسیده است.
مهندس دائمی افزود: با توجه به امضاء ۴ تفاهم نامه دو جانبه ما بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۰ در طرح ایتام مبلغ ۱۲۴۶۰میلیون ریال تسهیلات و ۶۲۴۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۵۴ خانواده، در طرح خانواده های دارای دو عضو معلول مبلغ ۱۷۴۳ میلیون ریال تسهیلات و ۱۴۱۹۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۹۱ خانواده، در طرح خانوارهای دارای دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی (تکمیلی) مبلغ ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۱ خانواده و در تفاهم نامه سه جانبه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان بهزیستی و قرار گاه خاتم الابنیاء (ص) در طرح کمک به احداث واحدهای روستایی به ۳۵ خانواده پرداخت گردید.
مهندس دائمی با اشاره به ساخت مسکن افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۴ واحد در قالب ۴ پروژه در ۴ شهر (رشت-انزلی-شفت -رودسر) در دست احداث دارد و در سالجاری ۶۸ واحد جدید در قالب ۴ پروژه در ۳ شهر ( آستارا – انزلی و شفت) در دستور کار می باشد.
وی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن در دو روش بنیاد ساخت و گروه ساخت تعداد ۹۴۵ واحد در حال اجرا می باشد که ۷۰۰ واحد در قالب ۳ پروژه در ۳ شهر (رشت- انزلی و لنگرود ) بصورت بنیاد ساخت و ۲۴۵ واحد در قالب ۶ پروژه در ۶ شهر لنگرود –رودسر – بندرانزلی – ماسال –کیاشهر و سیاهکل بصورت گروه ساخت احداث میگردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۲۴/۴۸ هکتار زمین جهت احداث ۴۴۳۱ واحد در در قالب ۲۲ پروژه در ۱۷ شهر (سنگر- کیاشهر-لنگرود-چاف و چمخاله-سیاهکل-رودسر-ماسال-فومن-دیلمان-جیرنده- صومعه سرا- شفت-تالش-آستارا-استانه اشرفیه-لوشان-منجیل ) از راه و شهرسازی استان تحویل و عملیات اجرایی آن در قالب تهیه و اجرای نقشه، تجهیز کارگاه، در حال انجام است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به فعالیت دفتر مشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) گفت: در این مدت برای ۲۶ خانوار جهت ساخت، تعمیر و تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی و کمک به رهن و اجاره مسکن افراد محروم و نیازمند مبلغ ۲۴۱۰ میلیون ریال از کمک های بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) پرداخت گردید و همچنین مبلغ ۵۵۶۶ میلیون ریال توسط افراد خیر و نیکوکار به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) جهت کمک به تامین مسکن محرومین واریز شد. وی افزود: حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) به منظور کمک به پرداخت سهم آورده محرومین در پروژه ۶۲۷ واحدی ثامن الائمه انجمن خیرین مسکن ساز مبلغ ۳۲۰۰ میلیون ریال پرداخت نمود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.