×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بازدید استاندار گیلان از سد سفیدرود برای دومین بار / تأکید دکتر عباسی بر  تدوین نقشه راه مدیریت بهینه آب با مشارکت مردم/ نباید هیچ مانعی برای  رسیدن آب به کشاورزان وجود داشته باشد

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در جریان بازدید از سد سفیدرود که برای دومین بار انجام شد؛ با یادآوری بازدید اسفندماه خود و نیز اشاره به همراهی مدیران ذیربط، فرمانداران و نمایندگانی از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در این بازدید اظهار داشت: در حال حاضر ارتفاع آب پشت سد، پایین آمده و دبی آب نیز کاهش یافته که نشان دهنده آنست در سال زراعی آینده، با تنش آبی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: برای مدیریت این موضوع، باید همه دستگاه ها و مدیران پای کار باشند تا آب به‌درستی به مزارع و کشت‌زارها هدایت شود.
استاندار گیلان استفاده از آب رودخانه های فصلی، چاه های عمیق و نیمه عمیق و نیز آب بندان ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: فرمانداران، نهادهای انقلابی، بسیج، سپاه و دیگر دستگاه‌ها از تجهیزات و امکانات و نیز از ظرفیت بخش خصوصی برای لایروبی و ساماندهی سردهنه‌ها بهره بگیرند.
وی اضافه کرد: اگرچه نگرانی هایی در مورد موضوع آب وجود دارد ولی امیدوار هستیم که در سایه همکاری مردم، سال زراعی پیش رو ، به‌ خوبی سپری شود.
دکتر عباسی ادامه داد: در خصوص لایروبی نیز مردم همگام با مسئولان، یاری کنند و به فرمانداران هم تکلیف کرده ام دستگاه ها را پای کار بیاورند و سد راهی برای رسیدن آب به کشاورزان وجود نداشته باشد.
استاندار گیلان یادآور شد: علاوه بر قرارگاهی در مرکز استان، قرارگاه هایی در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود و باید از ذخیره آب، مراقبت کنند تا این مایه حیات، به‌درستی استفاده شده و عادلانه بین مردم و در همه نقاط تحت پوشش در استان بدرستی توزیع شود.
پس از این بازدید جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران گیلان به ریاست استاندار با حضور نمایندگانی از وزارت نیرو و اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان برگزار شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.