×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
بازسازی ۷۹ مسجد و بقعه متبرکه در گیلان/۱۳۰ هزار مسکن روستایی نیازمند مقاوم سازی است

گیلان پیام/«حامد دائمی» به مناسبت  سالروز حساب ۱۰۰ امام(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: این نهاد انقلابی به دستور معمار کبیر انقلاب تاسیس شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه بعد از ۴۳ سال از افتتاح این نهاد، گام‌های موثری در بنیاد صورت گرفت گفت: با حرکت‌های جهادی علاوه رفع مشکل مسکن محرومین، ماموریت‌های دیگری به این بنیاد محول شده است و در بحران‌ها نیز حضور دارد.‌

دائمی با بیان اینکه عمران و آبادی روستاها، صدور اسناد  روستایی و محرومیت زدایی از دیگر فعالیت‌های این بنیاد شمرده می‌شود تصریح کرد: برای بازسازی مسکن‌های روستایی، ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله در حال اجرا است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه تفاهم نامه‌هایی با دیگر نهادهای حمایتی در راستای ساخت مسکن محرومین در روستاها منعقد شده است، به عملکرد حساب ۱۰۰ امام (ره) اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۵۷ میلیون تومان به این حساب کمک شده است که از این مجموع ۱۴۹ میلیون تومان نقدی و مابقی به صورت غیرنقدی بود.

وی اضافه کرد: با کمک‌های صورت گرفته ۲۰ واحد شهری ساخته شد همچنین۶ واحد روستایی ساخته و ۲۰ واحد دیگر روستایی در دست اجرا است.‌

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اظهار کرد:۲۴۱ میلیون تومان بلا عوض از حساب ۱۰۰ کشور به استان گیلان تخصیص داده شد که ۲۶ خانوار از این کمک بهره مند شدند.

*بازسازی  ۱۱۰ هزار و ۴۷۶ واحد مسکن با کمک‌های حساب ۱۰۰ امام

وی تصریح کرد: از سال ۸۴ تاکنون ۱۱۰ هزار و ۴۷۶ واحد مسکن از طریق کمک های حساب ۱۰۰ امام( ره) بازسازی شده است.

دائمی خاطرنشان کرد: بهسازی مسکن محرومین سه هزار واحد در سال ۹۹ سهمیه گیلان بود که از این مجموع ۲ هزار و ۲۲۹ واحد عقدقرار داد شد و یک هزار و ۳۴۸ واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: در تفاهم نامه‌ جدید بنیاد مستضعفان جهت ساخت مسکن محرومین، احداث ۲۴۹ واحد سهم گیلان شد که ۲۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد پایین و۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود ضمن اینکه هشت تن سیمان و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون کیلوگرم میله گرد به نیازمندان در این طرح اهدا می شود.

*بیش از ۳ هزا واحد مسکن در گیلان مقاوم سازی شد

وی افزود: بیش از ۳ هزا واحد مسکن در گیلان با بیش از ۷۰۰ میلیون تومان مقاوم سازی شده است .

دائمی اظهار داشت: ۷۹ پروژه مساجد و اماکن متبرکه با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان بازسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ۱۳۰ هزار مسکن روستایی در گیلان غیر مقاوم است اذعان کرد : ۴۴درصد مساکن روستایی گیلان نا مقاوم هستند.‌

وی با تاکید بر اینکه روستانشینان با اخذ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نسبت به مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن خود اقدام کنند اعلام کرد: ۳۳۹ روستا در گیلان خالی از سکنه است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.