×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ضرب‌الاجل ۲۰ روزه به متولیان سواحل  برای استقرار امکانات طرح‌های سالم‌سازی دریا / متناسب با اجرای طرح‌های  نوآورانه، اعتبار اختصاص می‌یابد

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: گیلان ، استان هدف گردشگری است و براین اساس؛ دو موضوع مهم فرهنگی و نیز تفریحی در سواحل باید برمبنای طرح و برنامه مورد توجه جدی باشد.
وی به آغاز ورود مسافران به گیلان از تعطیلات عیدفطر اشاره و تصریح کرد: فرمانداران و متولیان ستاد سواحل استان ظرف مدت ۲۰ روز باید امکانات مورد نیاز طرح‌های سالمسازی دریا را آماده‌سازی و مستقر کنند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه متناسب با ارائه و اجرای طرح و برنامه‌های نوآورانه در سواحل، اعتبار اختصاص می‌یابد، گفت: برخی از اقدامات، جزء وظایف ذاتی دستگاه‌هاست و نباید برای آن اعتبار مضاعفی مطالبه کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی سواحل و برداشتن محدودیت‌ها و همچنین افزایش نقاط خطرآفرین ساحلی، گفت: توجه جدی به موضوعات امنیتی، فرهنگی و تفریحی در سواحل به معاونان سیاسی و عمرانی استانداری تکلیف شده است.
استاندار گیلان با تأکید بر اینکه نباید توجه به ارزش‌های اسلامی به ویژه عفاف و حجاب با برخی اقدامات ناهنجار، زیر سوال رود، افزود: بایستی برنامه‌های مدون و جامعی در سواحل استان طی بازه حدود پنج ماهه اجرایی شود.
وی همچنین بر لزوم حضور مؤثر در نقاط خطرآفرین و انجام اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از غرق شدن افراد تأکید و اضافه کرد: فرمانداران به عنوان متولیان اصلی اجرای برنامه‌ها و نظارت در سطح شهرستان ، هرچه سریع‌تر جلسات متناظر را برگزار و اقدامات را آغاز کنند.
دکتر عباسی با تأکید بر ضرورت فعال شدن کمیته فرهنگی ستاد سواحل با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و نیروهای مردمی اظهار داشت: با برگزاری جشنواره‌های مختلف، مسابقات ورزشی و بسترسازی استفاده مردم، جوانان و نوجوانان از امکانات، باید نشاط اجتماعی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه بخشداران، شهرداران و دهیاران باید پای‌کار باشند، گفت: از ظرفیت نیروی انتظامی، همیار پلیس، سپاه، بسیج و نیروهای داوطلب مردمی در اجرای مأموریت ها استفاده ای بهینه شود.
نماینده عالی دولت در گیلان، شکوفایی اقتصاد دریا با استفاده از طرح‌های نوآورانه را مورد تأکید قرار داد و گفت: با اجرای مسابقات قایقرانی و ایجاد بازارچه‌های عرضه صنایع دستی و محصولات جالیزی و غذایی ، می‌توان سبد درآمد مردم به ویژه ساحل نشینان را افزایش داد.
وی مهمان نوازی گیلانیان را زبانزد خاص و عام دانست و خاطرنشان کرد: باید در کنار درآمدزایی، خاطرات خوشی را برای مسافران رقم بزنیم.
در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش تعدادی از فرمانداران ساحلی، برخی از رئیسان کمیته‌های ستاد ساماندهی سواحل به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.