×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
مراسم آغاز دوباره آموزش حضوری در سطح مدارس شهرستان رشت

گیلان پیام/ مراسم آغاز دوباره آموزش حضوری در سطح مدارس شهرستان رشت با حضور دکتر امام پناهی فرماندار رشت، دکتر احمدی نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان در دبیرستان دخترانه فرزانگان رشت برگزار شد.
فرماندار رشت در حاشیه این مراسم و در گفتگوی با خبرنگاران اظهار داشت: از سر‌گیری دوباره آموزش‌های حضوری پس از پشت سر گذاردن ۲۵ ماه دوران سخت همه گیری و فروکش کردن پیک ششم، پیامی امید بخش برای جامعه دانش آموزی و دانشجویی در جهت بازگشت روال عادی به فعالیت‌های علمی و آموزشی کشور است.
دکتر امام پناهی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی متولیان امر در بازگشایی دوباره کلاس ها، حفظ سلامت عمومی دانش آموزان و کادر آموزشی است، گفت: برای اطمینان بخشی به خانواده ها از سلامت عزیزان‌شان، بازگشت به فضای آموزشی باید با اقداماتی نظیر فاصله گذاری فیزیکی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب فضای کلاس ها و تکمیل مراحل واکسیناسیون همراه باشد.
نماینده عالی دولت در مرکز استان برقراری دوباره کلاس های حضوری در مدت باقی مانده از سال تحصیلی را فرصتی ارزشمند برای جبران عقب ماندگی در آموزش و رفع اشکالات احتمالی دانست و اظهار داشت: اگر چه با ورود و گسترش ویروس کرونا، آموزش از مدارس و دانشگاه ها به بستر فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد منتقل و بصورت غیر حضوری دنبال شد اما تاثیرات منفی همه گیری بر روند آموزشی و پرورشی کاملا مشهود بوده که از آن جمله افت تحصیلی بخصوص در امر آموزش و یادگیری دروس تخصصی، لطمه به پایه علمی دانش آموزان و وابستگی به فضای مجازی بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: همه باید امروز را اولین روز ماه مهر فرض کرده و در زمان اندک باقی مانده تا پایان سال تحصیلی، با تلاشی دو چندان و با نیت جبران عقب ماندگی های آموزشی و پرورشی، رو به جلو حرکت کنیم.
فرماندار رشت با اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان در مدارس به عنوان نمونه ای کوچک از اجتماع و دوری گزینی تدریجی از فضای مجازی، تبلت و گوشی های تلفن همراه، افزود: بازگشت روال عادی به امر آموزش محسنات بسیاری دارد که تمرین زندگی اجتماعی و یادگیری چگونگی رفتار و تعامل در اجتماع از مهمترین آنها است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.