×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بستری بیش از ۲۶۵ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های تأمین اجتماعی

گیلان پیام/ بر اساس اعلام دفتر آمار و اطلاعات و محاسبات این سازمان در همین مدت برای ۲۰۸ هزار و ۷۲۶ نفر آزمایش PCR در مراکز درمانی تأمین اجتماعی انجام شده که ۷۴ درصد آنها مثبت بوده است. همچنین ۳۱ هزار و ۳۳۰ نفر حدود ۱۲ درصد از بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی ملکی این سازمان در بخش های ویژه بستری بوده اند که میانگین روزهای بستری بیماران ۵ روز و این شاخص در بخش های ویژه ۷ روز بوده است.
بررسی های دفتر آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی نشان می دهد که از کل بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور ۱۲۶ هزار و ۹۴۸ نفر معادل ۴۸ درصد مرد و ۱۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر معادل ۵۲ درصد زن بوده اند و ۵۲ درصد پذیرش شدگان بین ۴۰ تا ۷۰ سال سن داشتند. بیشترین تعداد بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان های تهران، کرمان، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی انجام شده است. تعداد بستری شدگان در استان های نامبرده معادل ۵۰ درصد کل بستری شدگان کشور هستند. از میان مراکزی که دارای بیشترین پذیرش بوده اند، می توان بیمارستان های پیامبر اعظم (ص) کرمان با ۱۲ هزار و ۸۹ نفر، دکتر غرضی اصفهان با ۱۱ هزار و ۷۹۴ نفر، دکتر شریعتی اصفهان با ۱۱ هزار و ۷۳ نفر، عالی نسب تبریز با ۹ هزار و ۷۷۹ نفر و غرضی سیرجان با ۹ هزار ۶۵۷ نفر را نام برد.
تعداد بیماران بستری از نظر بیماری زمینه ای نیز مورد مطالعه دفتر آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است که بر اساس یافته ها در این بخش از ابتدای شیوع کرونا تا نیمه اسفند سال جاری از تعداد کل بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی ۶۷ هزار و ۶۳۹ نفر بیماری زمینه ای داشته اند که ۳۰ هزار و ۵۰ نفر از آنها مبتلا به بیماری فشار خون بودند و ۲۲ هزار و ۶۰ نفر دیابت و ۱۱ هزار و ۳۱۸ نفر بیماری قلبی و عروقی و … داشته اند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.