×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
صدور ۴۸ رای تخریب ساخت ‌و ساز غیر مجاز در روستاهای رشت

گیلان پیام/ دکتر حمیدرضا امام‌پناهی امروز در جلسه ساخت و ساز غیرمجاز که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به همراهی همه دستگاه‌ها و امکانات موجود در منطقه نباید شاهد این همه ساخت‌ و سازهای غیرمجاز باشیم.
فرماندار شهرستان رشت افزود: اراضی کشاورزی و ساحلی تحت تصرف و ساخت‌ و ساز غیرمجاز قرار می‌گیرد، یا در برخی از روستاهای گردشگری شاهد هجوم ویلاسازی‌ها توسط افراد هستیم که گاهی تخریب آن بازتاب اجتماعی فراوانی دارد و باعث هدر رفتن سرمایه مردم می‌شود و به دلیل این است که نظارت دقیق صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه دهیار موظف است در بحث ساخت و سازها هم در محدوده طرح هادی و هم خارج آن نظارت داشته باشد، گفت: دهیار مدیر یک روستاست، دولت و حاکمیت بخشی از اختیارات خود را بر اساس اصول ۱۰۱ الی ۱۰۶ قانون اساسی به شوراهای شهر و روستا تفویض کرده و نافی نظارت حاکمیت نیست و فرمانداران و بخشداران در حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید بُعد نظارتی خود را داشته باشند.
امام‌پناهی بیان کرد: اگر دهیاری‌ها یا شهرداران ما تخلفی کنند و یا شوراهایی که منشا اثر تخلف شوند، عملکرد آنان در هیات تخلفات مورد بررسی قرار می‌گیرد و بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه هر دستگاهی از اختیار برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز برخوردار است، گفت: ساخت و سازها در اراضی نسقی غیرقانونی است زیرا استانداردها، حرائم و حداقل‌های استحکامات رعایت نمی‌شود و باید با جدیت در این حوزه ورود کرد.
وی با اشاره به اینکه ۵۲۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان رشت داریم، ادامه داد: انتظار داریم در بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی با حساسیت برخورد کنیم زیرا اراضی کشاورزی سرمایه مردم است و نباید به راحتی دچار تغییر کاربری شود لذا باید این سرمایه را حفظ کنیم. امام‌پناهی اضافه کرد: باید با کسانی که به دنبال تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستند، برخورد شود و هیچ اغماضی در این زمینه صورت نگیرد چون بقای استان ما به کشاورزی است. مخالف ساخت و ساز در روستاها نیستیم اما ساخت و ساز اصولی و مجاز باید در محدوده طرح هادی باشد.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به فعال بودن گشت‌های جهاد کشاورزی در روستاها طی ایام تعطیلات جهت برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، بیان کرد: هر گونه ساخت و ساز در محدوده طرح هادی در حوزه دهیاری و خارج از طرح هادی در حوزه جهاد کشاورزی است، همچنین اداره راهداری هم در بحث حریم راه‌ها ورود کند.
وی ادامه داد: در سطح روستاها تعداد ۱۱۴۳ اخطار توسط جهاد کشاورزی جهت ساخت و ساز غیرمجاز صادر، تعداد ۴۶۲ پرونده در کمیسیون تقویم مطرح و از این تعداد ۴۸ رای تخریب برای ساخت و ساز غیرمجاز سطح روستاهای شهرستان رشت صادر شده است.
امام‌پناهی تصریح کرد: بحث نسق سازان در رشت معضل بزرگی است که قانون ابهام دارد و در حال پیگیری هستیم تا رفع نقص شود.
فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: تعداد پرونده مطروحه در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری شهر رشت از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۰۸۷۷ پرونده بوده که از این تعداد ۲۵۳۳ رای تخریب برای ساخت و سازهای سطح شهر رشت صادرشده است.
وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۱ تخلفات ساخت و ساز را گزارش کنند تا تیم گشت زنی در اسرع وقت در محل حضور یابد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.