×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
از نسل جوان انقلابی مستعد و با سواد، با جان و دل استفاده می‌کنم / جوانان  در معرض فارغ‌التحصیلی، باید برای اشتغال در مراکز تولیدی فراخوان شوند

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در نشست با جمعی از جوانان و نمایندگان تشکل های دانشجویی استان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: به بهار اسلام، قرآن، طلوع نور و روشنایی دل سپرده ایم و سال ۱۴۰۱ ، سالی با برکت برای ایران اسلامی و گیلان سربلند خواهد بود.
وی با بیان اینکه اگرچه جمعیت ما روبه پیری است اما دل به پاییز نسپرده ایم و به ایران قوی و مقتدر با جوانانی پرانگیزه امید داریم، ادامه داد: نظرات مطرح شده از سوی شما جوانان بدون هرگونه نگاه منفعت طلبانه بود که برایم بسیار ارزشمند است.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در جمع هایی برخی از مطالبات برگرفته از نگاه سهم خواهانه است، افزود: مطالب مطرح شده از سوی شما به صورت کاملا واقع بینانه و براساس حقایق موجود در کف جامعه بیان شده است.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک گیلانی؛ ترافیک شهر رشت، وضعیت ناگوار رودخانه های زرجوب و گوهررود، پسماند در دل جنگل سراوان، رسوب تالاب انزلی، فقر درون لایه های زیبای طبیعت و نیز مشکلات شهرهای مختلف استان را درک می کنم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه روحیات جوانی شما را سپری کرده و امروز به این مرحله رسیده ام و باید مسیر را برای جوانان استان هموار کنم، گفت: پس از گذراندن مراحل علمی، اجرایی، سیاسی و فرهنگی؛ مجدد به سرزمین آباء و اجدادی خود برگشته ام تا آنچه اندوخته و تجربه کرده ام را برای توسعه و پیشرفت استانم به‌کار گیرم.
وی با تأکید براینکه بدون همراهی، همفکری و همکاری جوانان و مردم عزیز گیلان، راه به جایی نخواهیم برد، افزود: با جان و دل نکاتی که برگرفته از احساس درونی، روحیه جوانی و غیرت گیلانی مطرح شد را حس و پیام شما را به خوبی دریافت کردم.
دکتر عباسی با اشاره به اینکه کرسی تدریس دانشگاه را هرگز ترک نکردم، اظهار داشت: باتوجه به نگاه بلند، افق دید رهبر معظم انقلاب نسبت به جوانان و نیز تأکید رئیس جمهوری به اینجانب مبنی بر استفاده از جوانان، این موضوع را وظیفه خود می دانم.
وی با بیان اینکه به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفته ام که حتی المقدور معاونان فرماندار و بخشداران را از بین جوانان شایسته انتخاب کنند، گفت: در مناصب مدیریتی از جوانان بهره گرفته و در ادامه نیز استفاده می کنم، چراکه در دستگاهی که طی هشت سال گذشته جوانانی حضور داشتند و از آنان بهره گرفته نشد و مراحلی را طی کردند؛ باید به نحو شایسته استفاده شود.
وی با تأکید براینکه باید نگاه ما به جوانان باشد و در این خصوص شورای مشورتی دارم و در موضوعات تخصصی از آنان بهره می گیرم، گفت: نشست در دانشگاه با دانشجویان همچون نشست اخیر ،‌ باید با همراهی مدیران برگزار تا دغدغه های موجود در هر بخش پاسخ داده شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه نقد پذیر هستم و مدیران را در کرسی های آزاداندیشی دانشجویان همراه می کنم تا مطالبه گری و پرسشگری آنان پاسخ داده شود، خاطرنشان کرد: سامانه ارتباطی استاندار و دانشجویان طراحی گردد تا به سوالات آنان پاسخ داده شود.
استاندار گیلان به سفر اخیر خود به شهرستان رودبار به عنوان یک منطقه صنعتی اشاره و اضافه کرد: در این سفر یکی از کارخانه ها که آماده ایجاد ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر شغل داشت، به واسطه مشکل سرمایه در گردش متوقف مانده بود که با تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در همان مکان، بستر راه اندازی تا فروردین ماه فراهم شده است.
وی به وجود ۶۰۰ کارخانه راکد در سطح استان اشاره و عنوان کرد: امروز مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان مکلف به راه اندازی حداقل ۲۰۰ واحد راکد در سال آینده شد.
دکتر عباسی با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی در شرایط خوبی قرار ندارد و بایستی از جوانان نخبه و تحصیلکرده استفاده شود، گفت: باید ضمن بهره گیری از تکنولوژی روز، کارخانه ها به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند و باتوجه به محدودیت زمین باید از ظرفیت های موجود به صورت بهینه در سطح ارتفاع استفاده گردد.

وی انفال، جنگل و ساحل را متعلق به آیندگان دانست و با بیان اینکه نمی توانیم به صورت سلیقه ای با آنان برخورد کرده و به نسل آینده تحویل دهیم، افزود: مدیران بایستی به صورت میدانی کار کرده و در عرصه، تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند تا اثر وضعی داشته باشد و صرفاً به شعار دادن بسنده نشود.
نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم اثرگذاری تصمیمات بر رشد و توسعه استان تأکید و تصریح کرد: در گیلان بهترین زمین کشاورزی را به آجر و سنگ تبدیل می کنند اما در استان های دیگر، زمین های ناکارآمد را به اراضی مرغوب برای کشت محصولات استراتژیک تبدیل می کنند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری با یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه و اشتغالزایی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به استان وارد اما با بروکراسی مزاحم اداری مواجه شد، گفت: برای رفع مشکل این سرمایه گذار شخصاً در فرمانداری آن شهرستان حاضر و مسیر را تسهیل کردم تا بستری برای اشتغال و تولید فراهم آید.
استاندار گیلان به راه اندازی پنجره واحد کسب و کار و صدور ۷۰ مجوز بی نام تا زمان حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: این بستر فراهم شده تا سرمایه گذاران با هر سلایقی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال جوانان و تولید، پشت درب ادارات معطل نشوند.
وی تلاش های صورت گرفته برای راه اندازی کارخانه های نیمه فعال و افزایش ظرفیت تولید با ایجاد طرح توسعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سفر رئیس جمهوری به گیلان، هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از اشتغال و تولید اختصاص یافته است.
دکتر عباسی از اختصاص دو هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق عدالت و پیشرفت به استانداران از سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در دولت سیزدهم در جهت حمایت از تولید و اشتغال خبر داد.
وی بر ضرورت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به صورت تنگاتنگ نیز تأکید و تصریح کرد: باید بستری فراهم شود تا جوانان در معرض فارغ التحصیلی، برای اشتغال در مراکز تولیدی و صنعتی فراخوان شوند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سهم اعتبارات پژوهشی دستگاه ها باید به صورت تخصصی به مقالات دانشگاهی و پایان نامه های متناسب با برنامه های راهبردی دولت سیزدهم و موضوعات استان اختصاص یابد، گفت: در مدت چهار ماه فعالیتم در گیلان اجازه ندادم حتی یک کارگر از کارخانه ای اخراج شود و در این مسیر تسهیلات پرداختی مرتبط با اشتغال را رصد می کنم تا منتج به نتیجه شود.
وی جوانان را مرد میدان عمل و کار دانست و بر ضرورت ایجاد تحول در استان با همراهی جوانان تأکید و اظهار کرد: در اجرای فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب، باید تلاش شود تا دستاوردهای کارآمدی نظام را به منصه ظهور برسانیم و در این راستا مدیران سست و ناکارآمد قابلیت همراهی ندارند.
استاندار گیلان با تکلیف به مدیرکل ورزش و جوانان استان مبنی بر توجه به جوانان و توسعه فضاهای ورزشی افزود: افزایش سرانه ورزشی در نقاط مختلف استان به صورت متوازن و متعادل در دستور کار باشد.
وی همچنین گفت: از ظرفیت نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در جهت پیشرفت و توسعه استان بیشترین بهره را می برم.
دکتر عباسی از تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به گیلان تا زمان حاضر اشاره و اضافه کرد: ۷۵ میلیارد تومان برای احیاء باغات چای اختصاص پیدا کرده تا بتوانیم سطح زیرکشت این محصول را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه از دولت نباید نسبت به کار شش ماهه، کارنامه شش ساله مطالبه کرد، گفت: در موضوع انتصابات شاهد شتاب خوبی در استان هستیم و فرآیند انتصاب فرمانداران ،‌ به زودی به اتمام می رسد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه تا ۲۵ اسفندماه تغییر و تحول بخش زیادی از مدیران انجام می‌گیرد، افزود: از جوانان انقلابی مستعد و با سواد، با جان و دل استفاده می کنم.
در این نشست تعدادی از جوانان و نمایندگان تشکل های دانشجویی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.