×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نسخه‌نویسی الکترونیکی پزشکان طرف قرارداد تامین‌اجتماعی گیلان به ۹۸ درصد رسید

گیلان پیام/دکتر حسین ابرهیمی اظهار داشت: در زمان حاضر، از یکهزار و ۱۰۰ پزشک و درمانگر طرف قرارداد با تامین اجتماعی گیلان، ۹۸ درصد الکترونیکی نسخه صادر می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد از مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک تامین‌اجتماعی مشارکت دارند، افزود: به طور میانگین در ماه بالغ بر ۵۰۰ هزار نسخه الکترونیک توسط پزشکان و درمانگران استان از طریق سامانه الکترونیک سازمان ثبت می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ارتقای رضایمتندی بیمه‌شدگان از مهمترین اولویت درمان تامین اجتماعی گیلان است، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، بیش از یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر با حضور در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان خدمات درمانی رایگان دریافت کردند.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: در این مدت بیش از ۸۷۴ هزار نسخه دارویی برای بیماران تجویز شد ضمن اینکه افزون بر ۱۴۵ هزار بیمار به آزمایشگاه مراکز درمانی مراجعه و خدمات رایگان درمانی دریافت کردند.
وی با معرفی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت به عنوان تنها مرکز درمانی بستری تامین اجتماعی در استان افزود: همچنین در این مدت افزون بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ بیمار در این بیمارستان بستری شدند و بیش از پنج هزار و ۷۰۰ عمل جراحی توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص برای بیماران نیازمند انجام شده‌است.
برداشت موانع بیمارستان شهید املاکی با دستور استاندار
وی توسعه فضاهای فیزیکی مراکز درمانی ملکی را از اولویت‌های مهم مدیریت درمان گیلان عنوان کرد و گفت: در چند ماه اخیر با پیگیری‌های مستمر مسئولان ارشد استان و تاکید آنان برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر بیمارستان تامین اجتماعی کومله لنگرود، موانع و مشکلات انشعابات بیمارستان ۶۴ تختخوابی مزین به نام شهید املاکی، با دستور مستقیم استاندار گیلان مرتفع شده‌است.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان اظهار داشت: برای تجهیز و جذب نیروهای انسانی این بیمارستان اقدامات لازم به عمل آمد بنابراین پیش‌بینی می‌شود پس از اجرای آزمون در بهار سال آینده، تا تابستان ۱۴۰۱ بیمارستان برای خدمت رسانی به مردم و بیمه‌شدگان شرق استان راه اندازی شود.
وی با اشاره به دریافت مصوبه ساخت مرکز درمانی در شهرهای صومعه‌سرا، رضوانشهر، توتکابن، منجیل و درمانگاه تخصصی در محوطه بیمارستان و افزایش تخت‌های بیمارستان از ۲۰۰ به ۳۰۰ تخت افزود: برای درمانگاه لاهیجان با دریافت مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، ساختمان جدید و در شان بیمه شدگان ساخته می‌شود، ضمن اینکه درمانگاه فومن که در چند ماه اخیر طبقه فوقانی از شعبه تحویل گرفته شد، با توسعه فضای فیزیکی به مرکز درمانی تخصصی ارتقاء خواهد یافت.
ابراهیمی در ادامه به طرح ابتکاری در تسهیل ارائه خدمات تخصصی به بیمه شدگان مناطق محروم و دور از مرکز اشاره کرد و گفت: در این طرح پزشکان متخصص و فوق تخصص با اطلاع رسانی قبلی و از طریق نظام ارجاع داخلی به مراکز درمانی دور از مرکز با دارو و تجهیزات مورد نیاز مراجعه و بیماران نیازمند را ویزیت می کنند.
وی یادآور شد: هم‌اکنون این طرح در شهر لوشان، آستار و رودسر انجام شده و در طول سال آینده درخور نیاز بیمه شدگان (معمولا از طریق پزشکان عمومی آن مراکز اعلام می‌شود) ادامه خواهد داشت.
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان دارای یک بیمارستان ملکی ۲۰۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص)، ۱۳ مرکز درمانی در شهرهای رشت شامل “پلی کلینک تخصصی شماره یک، مرکز درمانی شماره ۲، کلینیک مستقل دندانپزشکی” پلی کلیینک تخصصی انزلی “دریا”، لاهیجان، لنگرود، رودسر، لوشان، فومن، اسالم، آستارا، تالش و آستانه‌اشرفیه است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.