×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
حل معضل مشاغل پرترافیک با الگوبرداری از شهرهای موفق

گیلان پیام/ سید امیر حسین علوی شهردار رشت امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در سی امین جلسه صحن شورا اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث دقت در عزل و نصب‌ها و به تبع آن خروجی عملکردها برای شورا حائز اهمیت بود، از همان روز اول سعی کردیم در چهارچوب حفظ منافع شهر و ایجاد یک سازمان قوی تصمیم بگیریم.
شهردار رشت با بیان اینکه به علت وجود برخی حساسیتها روند رفع برخی از نقاط بحرانی جاده تهران با همکاری راهداری و سازمان عمران از دیروز شروع شده است، تصریح کرد: در بخش عمرانی هم امروز فرآیند بازگشایی پاکات چند مناقصه از جمله پروژه رفیوژ میانی جاده تهران حدفاصل آرامستان تا میدان گیل انجام شد.
سید امیر حسین علوی از تعیین تکلیف کلیه مناقصات پروژه‌های فضای سبز، رفت و روب، کارهای عمرانی و خدماتی خبر داد و ضمن تشکر از مدیران و پیمانکاران شهرداری رشت گفت: برای سال ۱۴۰۱ و با کمک شورای شهر بیش از هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پیش بینی کردیم و مطالعات پروژه‌های متوقف شده را به پایان رساندیم تا بتوانیم کارهای به زمین مانده شهر را حل و فصل نماییم.
وی با بیان اینکه درصد تحقق بودجه در همین چهار ماه اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است از عزم شهرداری رشت برای تحقق بودجه سالانه برای نخستین بار در سالیان اخیر خبر داد و تصریح کرد: در حوزه انتصابات تلاش کردیم، فارغ از نگاههای فردی تصمیم بگیریم و افراد را بر اساس شایستگی هایشان انتخاب نماییم.
شهردار رشت به موضوع پل‌های عابر پیاده شهر و نواقص متعددی که در قراردادهای این سازه‌ها وجود دارد، اشاره نمود و اضافه کرد:‌ ما هم قبول داریم که وضعیت پل‌های مکانیزه‌ای مانند پل جانبازان ایده‌آل نیست اما با پیگیریهایی که انجام دادیم، شرایطشان نسبتا بهبود پیدا کرده و پله‌های برقی آنها هم فعال است.
علوی فسخ قرارداد یا پرداخت خسارت توسط پیمانکاران را دو راهکار شهرداری برای ساماندهی پل‌های عابر پیاده ذکر کرد و افزود: بنای ما این است که به جای افزودن بار مشکلات و بازگشایی پرونده‌های متعدد قضایی چالش‌های حوزه پل‌های عابر پیاده شهر رشت را به نوعی دیگر حل و فصل کنیم.
وی اذعان کرد: در مورد مشاغل پرترافیک گزارشی جامع در جلسه قبل تقدیم شورا شد و آنچه که در چهارچوب قانون انجام گرفته را هم گزارش دادیم. با این حال مجددا جلسه‌ای در این مورد برگزار کردیم و قرار شد با الگوبرداری از سایر شهرها شرح خدماتی تدوین گردد.
شهردار رشت کمبود معابری که در طرح تفصیلی وجود دارند و هنوز بازگشایی نشده‌اند را مشکل عمده ترافیک شهر رشت دانست و اظهار داشت:‌ علاوه بر تسریع در امر بازگشایی‌ها شهرداری در حوزه ترافیک و حمل و نقل باید رویکرد فرهنگ‌سازی را در اولویت قرار دهد.
علوی با بیان اینکه شهرداری پیگیر است از محل اعتبارات دولتی تعدادی اتوبوس برقی خریداری کند یادآور شد: اگر سخت‌ گیریهایی را در حوزه ترافیک اعمال کرده و در مردم فرهنگ استفاده از وسایط نقلیه عمومی را ترویج نماییم، بسیاری از چالشهای ما در این بخش رفع می‌شوند.
وی احداث پارکینگ در بافت مرکزی شهر رشت را برنامه شهرداری در سال آینده ذکر کرد و ضمن استقبال از نظرات کارشناسانه در این بخش گفت: در بحث پرداخت حقوق و دستمزدها، دریافتی پرسنل رفت و روب و فضای سبز را در قراردادهای جدید افزایش داده و مابقی را ثابت نگه داشته ایم.
شهردار رشت در ادامه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و ایثارگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: قبل از قبول مسئولیت در شهرداری رشت، ۱۵۵ نفر از این نیروها معرفی شده بودند اما هیچ پاسخی در مورد تعیین تکلیف آنها از جانب استانداری نیامد و حتی اعلام کردند که پرونده‌ها دچار نقص هستند، بنابراین قرار شد با رفع نواقص این پرونده‌ها به تدریج ارسال شوند.
سید امیر حسین علوی اظهار داشت: با وجود تمام پیگیریهایی که تا این لحظه انجام دادیم، تاکنون پاسخی برای تبدیل وضعیت‌ها و ۱۹۶ پرونده‌ای که ارسال شده به دستمان نرسیده است.
شهردار رشت عنوان کرد: شیوه‌نامه ساماندهی دستفروشان ابلاغی وزارت کشور است که سعی کردیم با مقداری بومی‌سازی آن را جهت اجرا ابلاغ نماییم و مستندات آن هم به شورای شهر ارائه شده است. البته در حوزه سدمعبرها نقص‌هایی وجود داشت و تذکرات لازم را دادیم.
علوی اذعان کرد: قصد داریم با کمک نیروی انتظامی قدرت خود را در حوزه سدمعبرها افزایش دهیم تا از این طریق از تبعات اجتماعی آن تا حدی جلوگیری به عمل آید.
وی با بیان اینکه قرارداد ممیزی در گذشته منعقد شده است، تصریح کرد:‌ مدت این قرارداد سه ساله است و در مدت استقرار شرکت سرمایه گذار اقداماتی مانند تولید نرم‌افزار و اجرای فاز آزمایشی را به انجام رسانده است. در این مورد تاکنون به هر دلیلی ضمانت‌نامه اخذ نشده و شهرداری یا باید شرایط حال را مدیریت و یا پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار می‌داد.
شهردار رشت با تاکید بر اینکه شهرداری راهکار مدیریت شرایط را در حوزه ممیزی در پیش گرفته است، ابراز داشت: تیم فنی شهرداری رشت معتقد است، نرم‌افزار ممیزی شرکت طرف قرارداد عملکرد بهتری نسبت به نرم افزار سایر شرکتها دارد، از سویی قطعا حل و فصل این قرارداد هم به نفع شهرداری رشت و هم به نفع طرف مقابل قرارداد است که برای حفظ برند و اعتبار خود نسبت به اجرای پروژه ممیزی اقدام نماید.
علوی استعانت از شورا برای ورود به موضوع پروژه ممیزی و برگزاری جلسه کارشناسی را اقدام دیگر شهرداری رشت برای حل این معضل اعلام کرد و گفت: شهرداری رشت تمام اخطارهای قانونی را حتی در دوره حضور بنده به شرکت طرف قرارداد پروژه ممیزی ابلاغ کرده است. بنابراین ما در اجرای قانون و مفاد آن کوتاهی نکردیم.
وی ادامه داد: در صورت فسخ قرارداد پروژه ممیزی غیر از دعوای حقوقی مجبور خواهیم شد با شرکت دیگری قرارداد منعقد کنیم که قطعا روند آن به ویژه در بخش مناقصه و نقشه برداری هوایی بسیار طولانی خواهد شد.
شهردار رشت افزایش ظرفیت لجستیک شهرداری را اقدامی اثربخش دانست و خاطر نشان کرد: برای حل و فصل برخی از معضلات و مشکلاتی که در شهر رشت داریم و دائما به ما تحمیل شده، نیاز به صرف زمان بیشتری داریم اما با این حال از تمام توان و بضاعتمان برای عبور از چالشها استفاده می‌کنیم./انتهای یپام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.