×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه کسری از ماه به صورت اختیاری و غیرحضوری

گیلان پیام/محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت : این سازمان به منظور اجابت تقاضای بیمه شدگانی همچون نیروهای حق التدریس و پاره وقت که به دلیل ماهیت شغلی به صورت کسری از ماه اشتغال به کار دارند در سالجاری با صدور بخشنامه ای امکان تکمیل سوابق به شکل اختیاری و بدون نیاز به مراجعه و در بستر سامانه خدمات غیرحضوری فراهم نموده است .
وی افزود: بر این اساس افرادی که به صورت پاره وقت ( کسری از ماه ) دارای حداقل یک روز کارکرد و سابقه پرداخت حق بیمه در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی در هر ماه باشند مشمول این بخشنامه خواهند بود .
معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان حداکثر سن پذیرش درخواست متقاضی تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه برای مردان و زنان را ۵۰ سال تمام در زمان ثبت تقاضا برشمرده و اذعان داشت : در صورتی که سن متقاضی بیشتر باشد پذیرش آن منوط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه معادل مازاد سنی مقرر خواهد بود .
محمد هرمزی خاطر نشان ساخت بیمه شدگانی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند از اعمال شرط سنی معاف هستند .
وی همچنین یادآور گردید فقدان کارکرد یا عدم پرداخت حق بیمه کسری از ماه به مدت یکسال از تاریخ آخرین ماه پرداخت حق بیمه موجب لغو این تقاضا می گردد .
معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان در ادامه اظهار داشت متقاضی پس از تایید استحقاق توسط شعب تامین اجتماعی حداکثر تا یک ماه فرصت داشته و باید از ابتدای آذرماه لغایت بهمن هر سال نسبت به اخذ برگ پرداخت و واریز حق بیمه شش ماهه نخست و از ابتدای خرداد لغایت مرداد سال بعد نسبت به پرداخت حق بیمه شش ماهه دوم به صورت یکجا اقدام نماید .
محمد هرمزی تاکید نمود : متقاضیان برای استفاده از این فرصت نیازمند مراجعه به شعب نبوده و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir در بخش منوی امور بیمه شدگان میتوانند علاوه بر تکمیل و ثبت تقاضا ، نسبت به پرداخت حق بیمه مربوطه نیز اقدام کنند/انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.