×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
قلم از نگاه اسلام مقدس و ارزشمند است در دردستان اصحاب رسانه رسانه است

 

 

آیت‌الله زین العابدین قربانی خطاب به اعضای کاروان خبری دهه فجر انقلاب استان گیلان گفت : اعلام آمادگی شما اصحاب رسانه به جهت روشنگری مسایل پیش رو همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، کنگره هشت هزار شهید استان و دهه مبارک فجر، بسیار ارزشمند است. به گزارش گیلان پیام،نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در نشست کاروان خبری دهه فجر استان که در بیت ایشان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن آغاز امامت حضرت مهدی(عج) با بیان اینکه، قلم و نوشتن در دنیای فعلی جایگاه خوبی دارد اما در عصر پیغمبر(ص) که سخنی از علم، سواد، خواندن و نوشتن نبود و احوال مردم با شعر و شراب و جنگ پیش می‌رفت، گفت: آنزمان در کل مکه ۱۷ نفر و در مدینه ۱۱ نفر خواندن و نوشتن می دانستند.

آیت الله قربانی با اشاره به اولین سوره‌ قرآن به نام (علق) که با خواندن و نوشتن بوسیله قلم است، تصریح کرد: این آیات نشانه آتیه دین اسلام و فرهنگ و مکتب آن بود.

وی ادامه داد: پس از مدتی یک سوره ویژه نیز به نام قلم بر پیامبر(ص) نازل شد که در نوشته‌های گذشتگان هرگز ندیدم کسی به قلم و آنچه بوسیله آن به تحریر در می آید سوگند خورده باشد.

آیت الله قربانی با بیان اینکه طبیعتا علومی که از گذشتگان به آیندگان منتقل شده همه از مجرای قلم بود ولو بر روی سنگ‌ها در دل غارها حک شده باشد ، بیان کرد: قرآن وآیات آن معجزه و نشانه عظمت مکتب اسلام است .

وی افزود : زمانی که پیغمبر(ص) مبعوث به رسالت رسید کتابی به عنوان یک مجموعه باید ها و نباید که جامعه بتواند بر اساس آن عمل نماید در دسترس نبود.

امام جمعه رشت اضافه کرد: وقتی قرآن به قلم و آنچه می نویسد قسم می خورد مردم بیشتر ترغیب می شوند تا از خود آثار مکتوبی باقی بگذارند.

در ابتدای این مراسم دکتر فاضلی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین داداشی ، مدیر عامل گزارشی از طریقه تشکیل و اهداف کاروان خبری دهه فجر انقلاب گیلان گزارش ارائه نمودند و در پایان اولین کارت خبرنگاری کاروان خبری به آیت الله قربانی اهدا شد /انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.