×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
یارانه انرژی برق عادلانه شد/ با مدیریت مصرف به راحتی می توان از صدور بهای برق مصرفی با مبالغ بالا جلوگیری کرد

گیلان پیام/وی از طرح جدید وزارت نیرو برای عادلانه سازی یارانه های انرژی برق خبر داد و خاطرنشان کرد: یارانه برق تاکنون بر اساس میزان مصرف پرداخت می‌شد و مشترکانی که برق بیشتری مصرف می‌کردند از یارانه بیشتری برخوردار بودند، اما از اول بهمن ۱۴۰۰ ، آن بخش از انرژی برق که در چارچوب الگو مصرف می‌شود یارانه دریافت می‌کند و یارانه پرمصرف‌ها برای آن بخشی که بیش از الگو مصرف می‌کنند به صورت پلکانی کاهش می‌یابد.
هنرمند با اشاره به اینکه این طرح تنها مختص مشترکین خانگی است افزود: براساس اعلام شرکت توانیر،گیلان در منطقه گرمسیری ۴ قرار دارد و الگوی مصرف برق در ماه های گرم سال ( ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلوواتساعت و برای ماه های عادی سال ( غیر گرم) تا ۲۰۰ کیلوواتساعت می باشد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: عدول از الگوی مصرف تعیین شده برای مشترکین موجب افزایش قیمت و بهای برق مصرفی خواهد شد اما این افزایش قیمت تنها ویژه پرمصرف ها است و مشترکینی که مطابق الگو یا حتی کمتر، برق مصرف می‌کنند تغییری در مبلغ قبوض برق این گروه ایجاد نخواهد شد .
وی تاکید کرد: در این طرح حتی برای مشترکین خانگی که استفاده صحیح، بهینه و طبق الگو دارند مشوق های بسیار خوب و پنج برابری درنظر گرفته شده است .
هنرمند در مورد تشویق های ۵ برابری گفت: بر اساس مصوبه دولت برای مصارف مشترکین خانگی در تابستان سال ۱۴۰۱ از ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور تشویق‌های ۵ برابری محاسبه می شود یعنی اگر مشترکی مصرف کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد از نرخ تشویقی ۵ برابری برخوردار خواهد شد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: این پاداش به این صورت است که به ازای هر یک کیلوواتساعت کاهش مصرف نسبت به سال گذشته ۳۰۰ تومان پاداش تعلق می گیرد که این عدد سال گذشته ۶۰ تومان بود.
وی درخصوص افزایش بهای برق پرمصرف ها نیز اظهار داشت: برای مثال اگر مشترک خانگی تا ۱٫۵ برابر الگو مذکور در ماه مصرف داشته باشد (برای مصارف مازاد بر الگو) ملزم به پرداخت ۱٫۵ برابر قیمت تامین برق می باشد و اگر از ۱٫۵ تا ۲ برابر الگو برق مصرف کند (برای مصارف مازاد بر الگو) ۲٫۵ برابر قیمت تامین برق برای وی محاسبه می شود و اگر میزان مصرف برق او از ۲ برابر الگو بیشتر باشد ، (برای مصارف مازاد بر الگو) ۳٫۵ برابر قیمت تامین برق برای او محاسبه خواهد شد.
هنرمند گفت: در استان گیلان در فصول گرم سال تنها ۲۵ درصد مشترکین در حوزه پرمصرف ها قرار دارند و در فصول عادی این رقم برابر ۳۴ درصد مشترکین است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: بر اساس این آیین‌نامه که با هدف ترغیب پرمصرف‌ها برای مصرف بهینه و در چارچوب الگوی برق اجرا می‌شود، تعرفه مشترکانی که در چارچوب الگوی برق انرژی مصرف می‌کنند با یارانه کامل و بدون تغییر محاسبه خواهد شد.
وی درپایان به اپلیکیشن برق من اشاره و تاکید کرد: سامانه برق من را بستری بسیار خوب برای اطلاع از نرخ تعرفه های برق است و در این سامانه مشترکین می‌توانند با انتخاب پله مصرف، از نرخ و بهای برق مصرفی خود مطلع شوند و علاوه بر این از تمامی خدمات شرکت توزیع برق گیلان بصورت غیرحضوری بهره مند شوند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.