×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته استاندار برای ارائه خدمات شبانه‌روزی الکترونیکی و مطلوب بیمه ها در داروخانه‌ها و مراکز درمانی

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در جلسه فوق العاده بررسی و رفع مشکلات مربوط به افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی استان با بیان این مطلب افزود: با توجه به اوج گیری منحنی پیک سویه جدید کرونا و نیز گزارشات واصله و بازدید انجام شده از داروخانه ها، تصمیمات این جلسه برای رفع نگرانی های مردم در زمینه کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی، نحوه توزیع آن در استان، چگونگی خدمات دهی بیمه ها و بیمه تکمیلی و رفع مشکلات سیستم الکترونیکی داروخانه ها حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در بخش سلامت آحاد جامعه بویژه تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای مدیریت و کنترل کرونا و نیز بیماری های خاص با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی توجهی ویژه دارد و مطابق با تدابیر اندیشیده شده؛ دارو و تجهیزات این دو بخش، به اندازه کافی در استان موجود است.
وی با تکلیف به همه مدیران بخش بهداشت ، درمان و سلامت و نیز حوزه نظارتی برای انجام دقت نظر کافی به نفع مردم اظهار کرد: مردمی که پیگیر درمان و سلامت خود و خانواده‌شان هستند، نباید دغدغه دیگری داشته باشند و اگر در خدمات بیمه ای کوتاهی شود، مسئله قابل پذیرشی نیست.
دکتر عباسی با تاکید بر عدم انحصار دارو در اختیار یک داروخانه، خطاب به مسئولان حوزه سلامت گفت: داروخانه های غیر فعال در استان را فعال و لیست ارائه داروهای بیماری خاص و مانند آن را برای مردم ، اطلاع رسانی و نیز دارو در داروخانه های مختلف مرکز و شهرستان‌های استان به خوبی توزیع کنید تا مردم دسترسی راحتی داشته باشند.
وی دانشگاه علوم پزشکی را مکلف کرد ضمن نظارت دقیق بر نحوه توزیع دارو در گیلان، سهمیه اقلام مختلف دارو در استان را مورد بررسی قرار دهد و در صورت کمبود، اعلام کند تا موضوع از مراجع مربوطه پیگیری شود.
وی در ادامه سخنانش مشکل ارائه نامناسب خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان را از موارد مطروحه مردم در بازدید خود از داروخانه های سطح شهر رشت اعلام و بمنظور تعیین تکلیف چگونگی خدمات دهی بیمه آتیه سازان در جهت کسب رضایت مردم، ضرب العجل ۲۴ ساعته برای دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت و دیگر متولیان امر تعیین کرد.
دکتر عباسی با تصریح اینکه اجازه مانع تراشی در جهت رفاه مردم را در هیچ زمینه ای نمی دهم، گفت: با متخلفان در همه حوزه ها بویژه سفره و سلامت مردم برخورد جدی می شود و با کسی تعارف ندارم.
نماینده عالی دولت در گیلان بر نظارت دقیق و مداوم در حوزه بهداشت و سلامت آحاد جامعه توسط دستگاه های نظارتی تاکید و اضافه کرد: تعزیزات حکومتی به پرونده های تخلف داروخانه ها و دیگر بخش های حوزه درمان از جمله گران فروشی و قاچاق دارو، عدم دسترسی راحت مردم به دارو و تجهیزات، تفاوت قیمت دارو در داروخانه های مختلف و مواردی که مردم گزارش می‌دهند و شاکی هستند، بدون نوبت رسیدگی کند و نتیجه را به سمع و نظر مردم برساند.
دکتر عباسی یادآور شد: نظارت کافی بر بیمارستان های خصوصی که تجهیزات و داروها را با نرخ دولتی و مشخص به قیمت آزاد می فروشند، در دستور کار است.
وی افزود: هیچ بیمارستان خصوصی حق ندارد برای تامین منافع مالی، درمان بیماران را طولانی کند و در صورت دریافت گزارش و محرز شدن عمدی بودن چنین مواردی، با متخلفان برخورد می شود.
وی بیان کرد: بمنظور تسریع در امور خدمات درمانی، تامین رفاه مردم و جلوگیری از تخلفات، متولیان امر با رفع مشکلاتی که در بازدید امروز مشاهده شد؛ شرایطی فراهم کنند تا همه داروخانه ها و پزشکان استان مکلف به استفاده از نسخه های الکترونیکی شوند.
در این جلسه که معاون دادگستری استان، رئیس کل بازرسی گیلان، دادستان مرکز گیلان و دیگر مدیران نهادهای نظارتی هم حضور داشتند؛ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گزارش اقدامات خود درباره قیمت و نحوه توزیع دارو و تجهیزات، جلوگیری از قاچاق دارو، چگونگی خدمات دهی بیمه ها و بیمه تکمیلی و رفع مشکلات سیستم الکترونیکی داروخانه ها را بیان کردند.
دکتر عباسی استاندار گیلان نیز با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیرکل بیمه سلامت استان و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به صورت سرزده از برخی داروخانه های سطح شهر رشت بازدید کرده بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.