×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
هیچ تعللی از سوی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زا، پذیرفتنی نیست /  لزوم تدوین برنامه‌های مرتبط با افزایش ظرفیت تولید توسط دستگاه‌ها

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان ، نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را یادآور شد و افزود: با رونق تولید باید شعار سال را به‌معنای واقعی عملیاتی کنیم.

وی رسیدگی و اهتمام به رفع تنگناهای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی را جزو سیاست های دولت مردمی سیزدهم ذکر و خاطرنشان کرد: دست تولید کنندگان و سرمایه گذاران که زمینه‌ساز به گردش درآمدن چرخ اقتصادی و اشتغال هستند را به گرمی می فشارم.

وی افزود: تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و صنعت گران با دلگرمی و انگیزه بالا به کار و فعالیت خود ادامه دهند و مسئولان نیز از آنان پشتیبانی و فضا را برای حضور موفق‌شان مهیا می کنند و مراحل کار را سرعت می بخشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه مدیران بانک های استان برای ارائه تسهیلات در حوزه اشتغال تعلل نکنند، گفت: بانک ها تا آخرین روز کاری باید به سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال بویژه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و نهادهای حمایتی، بر  اساس منابع دولتی در اختیار، ارائه خدمات کنند.

دکتر عباسی افزود: اهمال دستگاه و بانکی که نتواند اعتبارات خاص رونق تولید را جذب کند، قابل پذیرش نیست.

وی  با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در گیلان با استقرار دولت مردمی و انقلابی رونق گرفته، افزود: با همت همه مدیران تحول گرا و جهادی و بر اساس برنامه ای مشخص، برای توسعه و پیشرفت استان گیلان در حرکت هستیم.

وی تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک بانک‌ها، خروج بانک ها از بنگاه داری، راه اندازی واحدها و مراکز تولیدی نیمه تمام را در دستور کار مدیران عنوان و اضافه کرد: همه مدیران در راستای اجرای صحیح سیاست های دولت، در زمینه افزایش ظرفیت های تولید و شیفت های کاری ، رونق تولید و کسب و کار اهتمام ویژه داشته باشند و از هم اکنون برنامه های راهبردی سال ۱۴۰۱ را تدوین کنند.

وی همچنین بر لزوم نظارت های مداوم دستگاه های نظارتی برای اشتغال پایدار و استفاده بهینه تسهیلات در اختیار برای تداوم کار ایجاد شده تاکید کرد و افزود: سامانه اشتغال و کسب وکار ، به‌روز رسانی شود تا افراد جدید متقاضی دریافت تسهیلات نیز بتوانند با برخورداری از این مهم، نسبت به ایجاد شغل اقدام کنند.

در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان، هر یک از اعضا گزارشی از روند اجرای برنامه های خود و چگونگی تعامل با بانک ها برای رفع موانع موجود ارائه کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.