×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
نقش مهم شبکه راه های روستایی در شکوفایی اقتصادی روستا / ضرورت شتابدهی به آسفالت راه روستاهای کم برخوردار رشت

گیلان پیام/ دکتر حمیدرضا امام پناهی در نشست با دکتر خداداد مقبلی معاون راه های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور‌که با حضور مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان های رشت و خمام و مهندس مرادی مدیرکل راهداری گیلان برگزار شد، با اشاره به تراکم بالای جمعیتی و مهمانپذیر بودن شهرستان رشت، افزود: رشت به عنوان مرکز استانی گردشگری و با دارا بودن ۱۱۹۰ کیلومتر شبکه راه روستایی و فرعی، متاسفانه با شاخص های رفاه کشوری و استانی علی الخصوص در زمینه سطح برخورداری از راه های روستایی استاندارد‌؛ فاصله معنا داری دارد.
سرپرست فرمانداری رشت با بیان این که برغم دارا بودن پتانسیل فراوان‌، تا کنون این شهرستان نتوانسته آنطور که باید در ریل توسعه حرکت کند، گفت: به صرف مرکز استان بودن‌، شهرستان رشت از تخصیص اعتبارات توسعه ای مناطق محروم برکنار مانده است.
وی افزود: در بخش راه های روستایی، شهرستان رشت از آسفالت و روکش مناسبی برخوردار نبوده و ضرورت دارد تا هرچه سریع تر در جهت برآورد مشکلات و اقدام جهادی در رفع محرومیت ها گام برداریم.
دکتر امام پناهی با اشاره به قرار داشتن روستاییان در صف نخست تامین زنجیره غذایی کشور، تاکید کرد: باید با بهسازی و آسفالت راه های روستایی، انگیزه ماندگاری در روستاها را با هدف شکل گیری مهاجرت معکوس؛ بالا ببریم.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اثرات تخریبی شرایط اقلیمی و آب و هوایی بر آسفالت راه ها و عمر کم آسفالت در رشت نسبت به سایر نقاط کشور ، اظهار امیدواری کرد با پیگیری مسئولان؛ بزودی شاهد ایمن سازی راه های روستایی شهرستان و از بین رفتن جاده های خاکی در رشت باشیم.
سرپرست فرمانداری رشت با بیان این مطلب که ارتقاء شاخص های بهره مندی از راه مناسب، نقش تعیین کننده در شکوفایی اقتصادی روستاها و انتقال بموقع و آسان محصولات روستایی به بازارهای مصرف و همینطور روان سازی چرخه تولید، عرضه و فروش فراورده‌های روستایی دارد؛ اظهار داشت: با تکمیل طرح های بهبود کیفیت راه های روستایی؛ علاوه بر افزایش سطح رفاه عمومی، از به خطر افتادن جان و اتلاف مال روستا نشینان نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.
گفتنی است در این نشست دکتر مقبلی با تاکید بر نقش محوری راه در رونق اقتصادی روستاها، گفت: با بررسی و ارزیابی وضعیت شاخص های برخورداری روستاهای شهرستان رشت در زمینه دسترسی به راه های مناسب؛ در بودجه سال آینده به صورت ویژه در مورد تخصیص اعتبارات لازم به طرح های ترمیم، بهسازی و اصلاح راه های فرعی و روستایی رشت، تصمیم گیری خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.