×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نشست مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک استان گیلان

گیلان پیام/ مهندس حامد دائمی جفرودی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بابیان اینکه این نشست درباره صدور سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برگزارشده است اظهار داشت: مطابق با تبصره ۷۱ برنامه پنج ساله دوم توسعه اقتصادی میزان صدور سند مالکیت از ابتدا تا دی ماه سالجاری در استان ۱۵۱۹۲۰ فقره سند شهری و روستایی بوده است.
وی گفت : یکی از اقدامات بسیارخوبی که درجهت رفاه حال روستاییان عزیز از برنامه دوم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور شروع شده طرح صدورسند مالکیت درروستاها است که اهرمی بسیار قوی برای کمک به هموطنان روستایی درارتباط با دریافت تسهیلات دولتی بوده واین سندها می تواند به عنوان وثیقه مطمئن دراختیار بانکها قرارگیرد و بسیاری از مشکلات مالکیتی و دعاوی آنها در در محاکم قضایی نیز بر طرف شده و کاهش می یابد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: امسال بیش از ۴۳۰۰ جلد سند صادر شد که تاکنون در گیلان ۱۱۹۸۰۴ هزار خانوار روستایی دارای سند مالکیت شده‌اند که در عرصه‌های مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد .
دائمی با اشاره به جلسه مشترک فی مابین دو دستگاه جهت بررسی عملکرد و آسیب شناسی مشکلات پیش رو گفت: بنیاد مسکن این فعالیتها را با مشارکت اداره ثبت اسناد و املاک انجام می دهد و این یک کار مشترک است.
در ادامه نوذری مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان نیز درباره این جلسه اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه تعامل و برنامه‌ریزی برای صدور سند مالکیت در حوزه روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که قانون‌گذار در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن این اختیار را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده است.
نوذری اظهارداشت: حاکمیت نظم و ساماندهی در فرایند صدور سند امری ضروری است. اگر نظم و انضباط حاکم باشد، بسیاری از مشکلات رفع می شود. وی تصریح کرد: وصول پاسخ برای تعیین تکلیف و استعلامات، طولانی شدن آگهی ها و مشکلات منابع طبیعی از موضوعات مطرح شده برای صدور سند از سوی مدیران شهرستان ها است.
لازم به ذکر است در ادامه این نشست مدیران شهرستانی بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک به بیان مشکلات، ارائه راهکارها و دیدگاه ها و بیان پیشنهادات خود پرداختند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.