×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار کوچصفهان/ افزایش بودجه مدیریت شهری کوچصفهان در سال جاری

گیلان پیام/ دکتر حمیدرضا امام پناهی در مراسمی که به منظور معارفه شهردار جدید کوچصفهان برگزار شد، با تقدیر از زحمات حامد حیدری و آرزوی توفیق برای رضا چربدست شهردار جدید کوچصفهان، تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت، امانت است و اعتماد شورای اسلامی در سپردن سکان هدایت شهر به شهردار جدید باید مقدمه حرکتی انقلابی و ایجاد تحولی ملموس در کوچصفهان باشد.
وی با بیان اینکه در تعالیم اسلامی، مسئولین باید مردم را از خود دانسته و مشکلات را صادقانه با آنها درمیان بگذارند، افزود: داشتن گوش شنوا برای شنیدن درد دل مردم، حداقل حق مردم با صفا و انقلابی کوچصفهان است.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به بودجه ۶ میلیارد تومانی اختصاص یافته به شهر کوچصفهان در کمیته برنامه ریزی شهرستان، گفت: بودجه امسال شهر کوچصفهان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه ای داشته و برای درخواست های مختلف این شهر از بهسازی محیط شهری تا فضای سبز، به صورت کد دار ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است.
سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به مشکلات اخیر پیش آمده در زمینه قطعی آب کوچصفهان، اظهار داشت: مسئولین مربوطه از لحظه نخست آغاز بحران با حضور میدانی تمام تلاش خود را به کار بسته و بزودی با اتمام پروژه خط انتقال آب سنگر به کوچصفهان، مشکل مربوط به تامین آب شرب برای همیشه مرتفع خواهند شد.
دکتر امام پناهی با اشاره به برکات سفر هیات محترم دولت به استان گیلان، گفت: به خاطر تسریع در رفع دائمی مشکل آب شرب کوچصفهان، در معیت وزیر محترم کشور از پروژه انتقال آب از سنگر به کوچصفهان بازدید به عمل آمده و با اختصاص اعتبارات لازم، انتظار ۲۰ ساله مردم نجیب کوچصفهان به پایان خواهد رسید.
وی با تاکید بر وسعت نظر مقام عالی وزارت کشور در مورد حل مشکلات شهرستان رشت، اظهار داشت: با توجه به پایین بودن سرانه آسفالت در شهرستان رشت نسبت به سرانه کشوری و استان؛ در مورد آسفالت راه های شهری، روستایی و معابر داخل شهرها پیگیری های لازم در حال انجام است و ان شا الله در آینده شاهد ارتقاء سرانه آسفالت شهرستان و کیفیت بالاتر راه های ارتباطی خواهیم بود.
دکتر امام پناهی با تاکید بر این که شهرها به عنوان بزرگترین زیستگاه های انسانی در عصر حاضر، بیش از نیمی از جمعیت دنیا را در خود جای داده اند، گفت: توسعه شتابان بدون توجه به الزامات زیستی و شرایط اقلیمی و برنامه ریزی برای ارائه خدمات اجتماعی، رفاهی و فرهنگی مطلوب؛ خردمندانه نیست.
وی افزود: ساکنان زمین سرنوشتی جدا از یکدیگر ندارند و آلودگی های محیطی اعم از زباله تولیدی تا آلودگی های صوتی و مشکلات بهداشتی، زندگی همگان را تهدید میکند.
سرپرست فرمانداری رشت با تذکر این نکته که شهرها و مدیریت شهری در صدر دغدغه های انسان قرار دارد و نیاز به ارائه طرح های نوین به شدت احساس میشود، ادامه داد: با توجه به شرایط طبیعی استان گیلان، ایجاد محیط مطلوب شهری در همزیستی با محیط زیست از اولویت بالایی برخوردار است.
دکتر امام پناهی با اشاره به لزوم نهادینه شدن شعار “شهر ما، خانه ما” گفت : با تلقی شهر به عنوان یک خانه بزرگ و تلقی از خانه به عنوان یک شهر کوچک میتوان این شعار را به عینیت در آورد.
سرپرست فرمانداری رشت تحقق الگوی توسعه پایدار بدون استقرار یک نظام مدیریت شهری کارشناسانه و کارآمد را ناممکن دانسته و افزود: لازم است تا دست اندرکاران، علی الخصوص شهردار محترم و شورای شهر با برسی جوانب، آینده نگری و تدوین، تصویب و اجرای برنامه های هدفمند در خصوص بهبود کیفیت زندگی شهروندان اقدام کنند.
در پایان با تقدیر از تلاش ها و زحمات حامد حیدری، رضا چربدست به عنوان شهردار جدید کوچصفهان معرفی و از سه خانواده شهید کوچصفهانی توسط سرپرست فرمانداری رشت تجلیل به عمل آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.