×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تشکیل کارگروه ویژه احیای تالاب انزلی و رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در این کارگروه به حضور میدانی رئیس‌جمهوری و بازدید از وضعیت نامناسب رودخانه های گوهر رود و زرجوب اشاره و خاطرنشان کرد: تأکید آیت الله دکتر رئیسی در جلسات مختلف سفر روز گذشته به گیلان به احیای تالاب بندرانزلی و این دو رودخانه ارزشمند، نشان از اهمیت بالا برای رفع این مشکل دارد.
دکتر عباسی افزود: بایستی کارهای اساسی و اصولی در راستای رفع مشکلات این حوزه با تشکیل دبیرخانه کارگروه ویژه صورت گیرد.
وی اضافه کرد: باید از ورود آلودگی به رودخانه های گوهر رود و زرجوب که بخشی از آن به دلیل شیرابه های سراوان ، شهرک‌های صنعتی، بیمارستان‌ها ، فاضلاب خانگی مجتمع مسکن مهر و دیگر اماکن شهر رشت است ، جلوگیری تا از این طریق تالاب انزلی نیز احیا شود.
وی گفت: احیای رودخانه ها نه تنها مشکلات زیست محیطی را مرتفع می‌کند بلکه در زمینه ارتقای حوزه سلامت، توسعه کشاورزی و گردشگری و اقتصاد گردشگری موثر است.
استاندار گیلان دستور تشکیل سریع دبیرخانه احیای تالاب انزلی و رودخانه های گوهررود و زرجوب را برای جمع بندی مسائل و مداومت تا حل اساسی مشکل را داد و بیان کرد: روز دوشنبه هفته جاری جلسه‌ای در راستای اجرای مصوبات سفر با حضور معاون اجرایی ریاست جمهوری در تهران برگزار می‌شود که قطعا تصمیمات اثربخشی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: رفع این مشکل و معضل قدیمی، به طور قطع یک خدمت ماندگار برای مدیران انقلابی به یادگار خواهد گذاشت.
در این جلسه هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات عملیاتی خود را برای احیای تالاب انزلی و رودخانه های گوهر رود و زرجوب ارائه کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.