×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
گیلان، کانون و مرکز ارتباطی کشور با منطقه و اوراسیاست

گیلان پیام/رییس جمهور در پایان سفر یک روزه به گیلان در نشست خبری با اشاره به شرایط کرونایی کشور گفت: با همکاری مردم آمار مبتلایان به بیماری کرونا و فوتی‌ها به حداقل رسیده به ویژه همکاری مردم گیلان که بسیار بوده بطوریکه در خصوص واکسیناسیون این استان مقام نخست کشور را دارد.
دکتر سید ابراهیم رییسی با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا آمار داغدار شدن خانواده‌ها به ۷۰۰ خانواده در روز رسیده بود افزود: به لطف خدا و با همکاری مردم این آمار هم اکنون به ۳۰ خانواده رسیده که البته برای تداوم این وضعیت اصول بهداشتی همچنان باید رعایت شود. وی خطاب به دستگاه‌های دولتی گفت: دستگاه‌ها در خصوص ساخت و ساز‌ها و آزاد سازی سواحل باید بیش از دیگر مردم خود را موظف به رعایت قانون و مقرارت بدانند، و اگر دستگاهی خود ناقض قانون و مقررات باشد چطور از مردم می‌خواهند که ضوابط را رعایت کنند.
رییس جمهور در سوال خبرنگاری که پرسید ارمغان سفر شما برای مردم گیلان که در دور سیزدهم ۷ درصد بیشتر از به دور قبل به شما رای دادند چیست؟ گفت: بنده نسبت به همه مردم ایران احساس مسئولیت دارم چه افرادی که به من رای داده اند و چه افرادی که رای ندادن من رییس جمهور همه هستم و نسبت به همه هموطنان احساس مسئولیت می‌کنم.
دکتر سید ابراهیم رییسی با اشاره به مواهب خدادادی گیلان و موقعیت اقلیمی این استان افزود: تالاب انزلی و ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب جزو سرمایه‌های نه فقط استان بلکه کشور هستند که باید با فعال شدن شهرداری‌ها و ایجاد کارگروهی ویژه و همت مردم احیاء شوند.
وی به مسئله پسماند که به عنوان معضل آزار دهنده مردم که موجب امراض برای ساکنان منطقه شد اشاره کرد و گفت: مدیریت پسماند باید سریع از کشور پیگیری شود و بودجه‌ای برای رفع این مشکل اختصاص یابد.
وی درادامه با اشاره به قرارگرفتن گیلان در کریدور شمال – جنوب یا نوستراک گفت: گیلان، کانون و مرکز ارتباطی کشور با منطقه و اوراسیا ست
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی بر ضرورت فعال کردن و ساماندهی زیرساخت‌های راه وحمل ونقل ریلی استان گفت: با تقویت زیرساخت‌های گیلان علاوه بر توسعه اقتصادی کشور و منطقه می‌توان هم در تولید و اشتغال جوانان بومی و متخصص کار کرد و هم از بیکاری که دغدغه‌ی بسیاری از خانواده هاست جلوگیری کرد.
رییس جمهوری گفت: برای توسعه گیلان در بخش اقتصاد دریا محور – گردشگر محور و کشاورزی محور به همت همگانی نیاز است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.