×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
وظیفه همه دستگاه‌های دولتی و حکومتی گره‌گشایی از مشکلات مردم است

گیلان پیام/ آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز (جمعه) در ادامه برنامه‌های سفر به استان گیلان در دیدار نخبگان، علماء، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف استان اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که باید از فرصت‌های موجود برای توسعه پایدار، پیشرفت آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم استفاده شود و در این راستا هر حرکت واقدامی در جهت پیشرفت به معنای مقابله با خواست دشمنان است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز حرکت در جهت تغییر وضع موجود به نفع مردم و ارزشهای انقلابی، اقدامی پسندیده است که می تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد.
دکتر رئیسی پیری جمعیت را از جمله مشکلات استان گیلان دانست و اظهار داشت: برای غلبه بر این مشکل راهکارهای زیادی وجود دارد که استفاده از آن می‌تواند نگرانی‌ها را برطرف سازد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گره گشایی و حل مشکلات مردم و تقویت روحیه امید وظیفه مجموعه دولت و همه کسانی است که بنام نظام اسلامی خدمت می‌کنند
آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان از افتخارات بزرگ و شخصیت‌های برجسته و نامداری برخوردار است، خاطرنشان کرد: میرزا کوچک خان جنگلی، آیت‌الله العظمی بهجت، علما و سرداران سرافراز و ۸ هزار شهید عالیقدر از جمله افتخارات استان گیلان و کشورمان و الگوهای بی‌نظیری برای نسل جوان هستند.
رئیس جمهور افزود: سلوک و اندیشه شخصیت‌های عالم و فرزانه‌ای همچون مرحوم آیت‌الله بهجت می‌تواند پشتوانه ارزشمندی برای فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان باشد.
دکتر رئیسی با اشاره به اهمیت توجه به موضوعات فرهنگی در استان، اظهار داشت: توسعه گردشگری در استان گیلان باید در پرتو حفظ فرهنگ بومی، دینی و ارزشی مردم استان رقم بخورد.
رئیس جمهور افزود: از شاخصه‌های بسیار روشن مردم استان گیلان، دین‌مداری، ولایتمداری و عشق به ارزشهای دینی است که لازم است در همه فعالیت‌ها و اقداماتی که در سطح استان انجام می‌شود مورد توجه قرار بگیرد.
دکتر رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و معدنی استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند محور فعالیت‌های اقتصادی و ترانزیتی کشورمان در بسیاری از تبادلات تجاری در قالب پیمان‌های منطقه‌ای باشد.
رئیس جمهور با انتقاد از وضعیت نامناسب مناطق آزاد، تجاری و اقتصادی گفت: قرار بود مناطق آزاد محلی برای رونق تولید، اشتغال و صادرات باشند و امروز اگر این اهداف محقق نشده لازم است بازنگاهی در ساختار و عملکرد آنها انجام شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت تولید و رونق صادرات و اشتغال گفت: فعال کردن کارخانجات و مجموعه‌های صنعتی نیمه فعال و تعطیل شده نقش بسزایی در این زمینه ها دارد و اولویت دولت فعال‌سازی این گونه مجموعه‌های تولیدی و صنعتی است.
دکتر رئیسی تاکید کرد: لازم است اشتغال پایدار در استان شکل بگیرد تا نگرانی جوانان و خانواده‌های آنان برطرف شود.
رئیس جمهور فضای طبیعی دلنشین و زیبای استان گیلان را از جمله ظرفیت‌های بزرگ استان دانست و گفت: متاسفانه به این ظرفیت استان کم توجهی شده است به نحوی که دو رودخانه گوهررود و زرجوب وضع بسیار نامناسبی دارند و امروز ضمن بازدید از گوهر رود تاکید کردم کارگروهی برای احیای این دو رودخانه و نیز تالاب تشکیل و به سرعت برای رفع مشکل هر سه بخش چاره‌اندیشی و گوهر بودن و زر بودن این دو رودخانه متبلور شود
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه استان گیلان قطب کشاورزی است، گفت: برای فعال کردن این بخش لازم است ارتباط دانشگاه با بخش کشاورزی برقرار و تقویت شود و با این ارتباط می‌توان برای مشکل آب و افزایش بهره‌وری چاره‌اندیشی کرد.
رئیس جمهور همچنین برگسترش ارتباط نخبگان با دولت تاکید کرد و گفت: به همه مدیران دستگاهها تاکید دارم که با نخبگان، صاحب نظران و فرهیختگان ارتباط نزدیک داشته باشند.
دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به اشغال بخشی از سواحل توسط دستگاههای اداری تاکید کرد: همه دستگاههای اداری در گیلان و هر استانی که دارای ساحل است باید آن مقدار از سواحل را که بر خلاف مقررات اشغال کرده‌اند به سرعت به نفع مردم آزاد کنند و هیچ دستگاهی در دولت حق ندارد ساحلی را که متعلق به مردم است اشغال کند و در این رابطه باید به حدودی که قانون تعیین کرده است، برگردند.
رئیس جمهور بسته بندی و عرضه مناسب محصولات کشاورزی از جمله چای را حائز اهمیت دانست و گفت: محصولات کشاورزی از بازار صادارتی خوبی در منطقه برخوردار هستند که توجه به آن می تواند فواید فراوانی برای کشاورزان و نیز اقتصاد استان داشته باشد.
آیت‌الله رئیسی در ادامه بر لزوم استفاده از مدیران کارآمد، انقلابی و تحول‌خواه تاکید کرد و گفت: مدیرانی که بانیان وضع موجود هستند نباید در این عرصه حضور داشته باشند. در شرایط کنونی نیازمند مدیران انقلابی و تحول‌خواه هستیم تا روند امور را به نفع مردم و پیشرفت و تعالی کشور تغییر دهند.
در این مراسم نمایندگان اقشار مختلف مردم استان گیلان در سخنان جداگانه‌ای دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادات‌شان را در حوزه‌های مورد نظر خود با رئیس جمهور در میان گذاشتند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.