×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
هوشمند سازی قریب به ۶ هزار کنتور برق در استان گیلان

گیلان پیام/محمد اسماعیل هنرمند گفت : در راستای اهداف کلان صنعت برق کشور و به منظور ایجاد شبکه هوشمند انرژی طرح فهام یا طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی، بعنوان فرایند اندازه‌گیری انرژی به شکل هوشمند، تعریف شده و در مرحله نخست این طرح، با نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین دیماندی استان گیلان امکان قرائت و بررسی روند مصرف انرژی برق به شکلی مؤثرتر و دقیق‌تر فراهم شد و کنترل و توزیع بار در شبکه با دقت بالا انجام پذیرفت.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار کرد: توسعه سامانه هوشمند شبکه برق با استقرار قرائت از راه دور با اولویت کنتورهای دیماندی برای تمام مشترکین اعم از ولتاژاولیه و ثانویه در دستور کار شرکت‌های توزیع قرارگرفت که تاکنون تعداد ۵ هزار و ۶۸۲ مشترک با تعرفه‌های کشاورزی ،صنعتی،عمومی و تجاری در این شرکت به کنتورهای هوشمند مجهزشده‌اند.

هنرمند افزود : با هوشمندسازی کنتورهای مشترکان برق این استان، گام موثر و بزرگی در مدیریت بار شبکه خواهیم برداشت و با اجرای این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر تلفات شبکه توزیع برق، بار شبکه نیز به صورت هوشمند کنترل می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیان داشت : صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق مصرف‌کنندگان ،کاهش خاموشی، تجهیز مشترک به کنتور قابل قرائت از راه دور و امکان اجرای طرح پاسخگوئی بار از دیگر مزایای هوشمندسازی شبکه برق به شمار می‌رود.
محمد اسماعیل هنرمند در همین راستا افزود: با نصب کنتورهای هوشمند، مشترکان می‌توانند در هر لحظه، میزان مصرف خود را بررسی و از آن مطلع شوند و در مدیریت بار شبکه این شرکت را همراهی کنند.
وی امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به سامانه ، امکان ارسال قیمت‌های لحظه‌ای برق، آگاهی شرکت توزیع از مقدار انرژی مصرف شده درساعات پرباری وکم باری، اطلاعات پروفیل بار از شرکت توزیع به مصرف کنندگان و آگاهی مصرف کنندگان از مقدار مصرف ساعتی و روزانه همچنین امکان تشخیص سرقت برق از کنتور را از جمله محاسن و مزیت‌های کنتورهای هوشمند عنوان کرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان خاطرنشان کرد: درآینده نزدیک انشعابات خانگی پرمصرف نیز به چرخه هوشمند سازی با استفاده از کنتورهای فهام اضافه خواهد شد.
هنرمند با اشاره به راه اندازی مرکز پایش کنتورهای هوشمند در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان افزود : در این مرکز اطلاعاتی چون جریان، ولتاژ و ضریب بار رصد می‌شود و این مرکز قادر است درصورت نیاز دستور قطع و وصل و تنظیمات کنتور از راه دور را انجام دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت : مهمترین دستاورد این مرکز، پایش طرح های پاسخگویی بار طی ایام پیک سال است و می‌توان به صورت آنلاین میزان مصرف مشترکین دیماندی و مشترکان پرمصرف عادی را رصد کرد و اطلاعات دقیق و لحظه‌ای از آن‌ها به دست آورد. محمد‌اسماعیل هنرمند در پایان ضمن اشاره به افتخار خدمت رسانی این شرکت به بیش از یک میلیون و پانصد هزار مشترک ،استفاده از خدمات غیرحضوری شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان را راهی موثر برای کاهش مراجعات حضوری دانست و به متقاضیان و مشترکین این شرکت توصیه کرد تا حتی الامکان از خدمات غیر حضوری و آنلاین استفاده کنند و برای تحقق این مهم میتوانند به تارنمای اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به نشانی WWW.GILANPDC.IR و یا کافه بازار مراجعه نمایند و با نصب اپلیکیشن جامع و کار بردی برق من بر روی گوشی های هوشمند خود از مزایای متنوع آن بهره مند شوند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.