×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بیست و هفتمین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد

علوم پزشکیامروزه روش های کمک باروری در درمان نازایی تحولی ایجاد کرده است که هرساله هزاران کودک در نتیجه  این روش ها به دنیا می آیند .پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی زوج های زیادی را  قادر ساخته تا  کودک خود را به دنیا بیاوردند. می توان گفت به طور متوسط از هر پنج زوجی که از روش های کمک باروری استفاده می کنند،یک زوج بچه دار می شود. به گزارش گیلان پیام، بیست و هفتمین نشست هم اندیشی اساتید با موضوع IVF   با حضور مسئول  و معاون نهاد رهبری در دانشگاه ،دبیر علمی هم اندیشی اساتید و جمعی از اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد.

دکتر فردین مهرابیان دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست امروز ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن شانزدهم آذر (روز دانشجو) ، با اشاره به موضوع نشست امروز (IVF )،آشنایی با آخرین یافته ها و نکات علمی و دینی ،تبادل افکار و بهره مند شدن از نظرات و یافته های اساتید را از اهداف مهم  این نشست عنوان کرد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین حاج شفیع امامی ،مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خداوند متعال همه مخلوقات را در جهان خلقت به صورت زوج آفرید و انسان را اشرف مخلوقات قرار داد ،اظهار کرد: انسانیت انسان به عنوان اشرف مخلوقات باید روز به روز تقویت شود و  تا بتواند تمام قابلیتی را که یک جانشین تام الاختیار باید در اختیار داشته باشد را ،در اختیار بگیرد.

وی همچنین ملاک برتری انسانها را تقوا خواند و افزود : هیچ مرد و زنی از نظر خلقت بر یکدیگر برتری ندارد مگر از نظر تقوا که بهترین مردم اتقیاء و با تقواترین آنها هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج شفیع امامی در بخشی دیگر ازسخنان خود با تاکیدبر استفتائات مقام معظم رهبری در خصوص ناباروری و توجه ویژه دین  مبین اسلام به مباحثی همچون  محرم ، نامحرم و قتل نفس مطالب جامعی را بیان کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد رضا ملکی ،معاون نهاد رهبری در دانشگاه نیز افزایش آمار ناباروری در کشور را بالا خواند و سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران را ازیاد جمعیت و پیشگیری از داشتن جامعه پیر در آینده عنوان کرد.

وی  با بیان اینکه داشتن فزرند یکی از عوامل استحکام خانواده ها می باشد ،انجام  IVF  را به عنوان یکی از روشهای علمی مورد توجه خواند و رعایت  شرایط شرعی و اخلاقی را در این علم لازم دانست .

در خاتمه هریک از حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.