×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افتتاح سه پارک در دهه فجر

گیلان پیام/ سید امیر حسین علوی شهردار رشت رویکرد شهرداری به ویژه در دوره مدیریتی جدید را مبتنی بر ایجاد نشاط اجتماعی، توسعه فضاهای سبز و پارکها در سطح شهر برشمرد و اظهار داشت: تامین به موقع اعتبارات و اجرای هر چه سریعتر سه پروژه فاز دوم پارک سالار مشکات، فاز دوم پارک گیلانه و باغ ژاپنی در دستور کار قرار گرفت.
شهردار رشت تصریح کرد: بر همین اساس در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه‌های فاز دوم پارک سالار مشکات و باغ ژاپنی در منطقه چهار و فاز دوم پارک گیلانه در منطقه یک به سرعت در حال انجام است و طبق برآوردهای به عمل آمده و بر اساس پیشرفت فیزیکی کار قرار است که در دهه فجر افتتاح و به بهره‌ برداری برسند.
سید امیر حسین علوی ادامه داد: پروژه فاز دوم پارک گیلانه از ۱۹ اسفند سال ۱۳۹۹ با هزینه ای بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال با هدف افزایش سرانه فضای سبز و فضای تفرجگاهی آغاز شده است. این پارک به مساحت ۴۸۴۸ مترمربع و با ۲۴۳۵ مترمربع فضای سبز در نبش پل توحید به مرحله اجرا درآمده است و پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی و اسکیت و ست ورزشی از جمله امکانات این پارک می باشد.
شهردار رشت در مورد روند اجرای پروژه باغ ژاپنی هم با تاکید بر اینکه این پروژه از تاریخ ۳ تیر سال ۱۴۰۰ در دو فاز در حال اجراست، افزود: از اهداف پروژه باغ ژاپنی که به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع در بخشی از پارک مفاخر رشت در حال احداث می‌باشد، می‌توان به رونق گردشگری شهر رشت، ایجاد و توسعه پارکهای عمومی و افزایش سرانه فضای سبز اشاره کرد.
وی با اعلام اینکه فاز دوم پارک سالار مشکات (یخچال طبیعی) سومین پروژه‌ای است که توسط شهرداری و از ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۹ تاکنون در حال اجرا است، یادآور شد: این پروژه به مساحت دو هکتار و هزینه ای بالغ بر ۷ میلیارد تومان به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی رسیده است و مقرر گردیده تا پس از جداره سازی پارک، احیای هویت شهری نیز به آن اضافه شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.