×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
علوی ، شهردار رشت : انتقال برنامه‌های مدیریت شهری با استفاده از زبان هنر

گیلان پیام/رئیس شورای شهر رشت اظهار کرد: حضور در جمع اساتید و پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر برای بنده باعث افتخار است.
محمد حسین واثق کارگرنیا با قدردانی از متولیان برگزاری جشنواره فیلم‌ کوتاه رشت افزود: مردم شهر رشت مردمانی فرهیخته، فرهنگ دوست و صاحب ذوق و هنر هستند و هنرمندان این دیار همواره در امور فرهنگی و هنری در سطح ملی و فراملی درخشیده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه آثار خوبی در جشنواره فیلمهای کوتاه امسال به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: از مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به عنوان یک نیروی ارزشی و انقلابی تقاضا دارم نسبت به تعیین تکلیف تالار مرکزی شهر رشت اقدام نمایند و شرایط فعلی این مجموعه که اعتبارات زیادی نیز برای آن هزینه شده است به هیچ عنوان در شأن مردم شریف و هنرمندان فرهیخته رشت نیست.
کارگرنیا با تاکید به اینکه باید به وعده هایی که می‌دهیم عمل کنیم بیان کرد: شهرداری رشت بارها اعلام کرده که آماده است تا هزینه باقیمانده به منظور تکمیل تالار مرکزی شهر که حدود ۳۰ میلیارد تومان است را تقبل کند تا این مکان آماده و در اختیار هنر دوستان فهیم شهر رشت قرار بگیرد.
وی با انتقاد از روند طولانی بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت افزود: روند ۱۷ ساله بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت در شان مردمان رشت که در گذشته های نه چندان دور در آن نخستین کتابخانه عمومی کشور راه اندازی شده بود، نیست.
رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه اعضای شورای شهر رشت دغدغه فرهنگی دارند، گفت: پتانسیل لازم به منظور انجام برنامه های متنوع و مؤثر فرهنگی در شورای شهر و شهرداری رشت وجود دارد و باید هر موانعی را در این مسیر برطرف کنیم.
کارگرنیا اقدامات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت را مورد تقدیر قرار داد و افزود: از آقای محجوب به عنوان متولی این سازمان که در زمینه امور فرهنگی بسیار فعال هستند، تشکر ویژه دارم.
سید امیرحسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز فرا رسیدن شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه ابراز داشت: ۱۲ دی ماه به عنوان روز رشت نامگذاری شده است و در همین جا لازم می‌دانم این مناسب را خدمت همه مردم با فرهنگ این شهر تهنیت عرض کنم.
سید امیر حسین علوی تصریح کرد: امیدواریم خروجی نشست و مراسم امروز اتفاقات خوبی را در عرصه فرهنگ و هنر و در حوزه آفرینش آثار مناسب برای انتقال مفاهیم فرهنگی جهت پیشبرد اهداف مختلف ما در بخش مدیریت شهری رقم بزند.
شهردار رشت اضافه کرد: حدود یک ماه پیش بود که در همین سالن قولی را به هنرمندان برای انجام فعالیتهای مشترک فی‌مابین شهرداری، مدیریت شهری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان دادیم و هدفمان هم این بود که نیازهای شهری را از زبان هنر و هنرمندان به درست ترین شکل ممکن انتقال دهیم.
وی جشنواره فیلم کوتاه رشت را یکی از مصداق های عملی شدن وعده‌های شهرداری رشت و مدیریت شهری خواند و ابراز داشت: از کمیسیون فرهنگی شورای شهر و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت که زمینه‌های برگزاری این رویداد را با اهتمام قابل توجهی فراهم کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدواریم چنین اقداماتی استمرار پیدا کند.
علوی یادآور شد: ما برای انجام امورات شهری نیازمند همراهی مردم در حوزه‌های مختلف هستیم و بهترین زبان و عرصه برای ایجاد این همراهی هم زبان فرهنگ و هنر است.
شهردار رشت عنوان کرد: امیدوارم با فضای همکاری که بین مجموعه شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان فراهم شده، بتوانیم بیشتر از هر زمان دیگر به برنامه‌های فرهنگی بپردازیم.
علوی خاطر نشان کرد: اگر خواستار تحول هستیم و می‌خواهیم شهر جدیدی را در رشت رقم بزنیم تا آیندگان از ما به نیکی یاد کنند باید تلاش کنیم تا ظرفیتهای نخبگان را برای پیشبرد اهداف اجتماعی به کار بگیریم.
نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم توانمندی هنرمندان گیلانی را بسیار زیاد و قابل توجه خواند و اظهار داشت: متاسفانه زیر ساختهای ما در بخش فرهنگی به شایستگی فراهم نشده و زیبنده هنرمندانمان نیست. بنابراین باید حمایتها را در این بخش هر طور که می‌توانیم افزایش دهیم.
حسینی رویکرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را مورد تقدیر قرار داد و اضافه کرد: هنرمندان فهیم ما علی رغم همه کمبودها و نواقص به موفقیتهای خود ادامه دادند اما وظیفه ما این است که از حمایت آنها دریغ نکنیم و در جهت تقویت زیرساختهای فرهنگی برنامه‌ریزی نمائیم.
وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در حال رقم خوردن است، گفت: کمیسیون فرهنگی شورا، شهرداری رشت را ملزم کرده تا سالانه از همه فعالان حوزه فرهنگ، هنر و ادب رشت در مناسبتهای مختلف تقدیر کند تا بدین وسیله تدارک چنین برنامه‌هایی به ویژه در مدیریت شهری نهادینه شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از طراحی سامانه‌ای با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد و در تشریح بیشتر این موضوع عنوان کرد: با استفاده از این سامانه اطلاعات، مشخصات، توانمندیها، آثار و موفقیتهای هنرمندان برای همگان قابل دسترسی و مشاهده است.
لازم به ذکر است در پایان اختتامیه فیلم کوتاه رشت، منتخبین جشنواره از اعضای شورا و شهردار رشت جایزه و لوح تقدیر دریافت کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.