×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ثبت ‌نام ۲۳ هزار نفر از شهرستان رشت در طرح نهضت ملی مسکن

گیلان پیام/دکتر حمیدرضا امام پناهی در جلسه شورای مسکن شهرستان که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان در محل فرمانداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه مسئله طرح نهضت ملی مسکن برای دولت سیزدهم از اولویت ویژه و بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد:‌ ما تجربیات خوبی در ساخت مسکن مهر داریم که میتوانیم از آنها در طرح نهضت ملی مسکن نیز بهره ببریم.
وی با بیان اینکه جامعه هدف طرح مسکن ملی اقشار محروم و ضعیف جامعه هستند، گفت: مشارکت و تلاش در تحقق ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکن در سطح کشور، کاری بزرگ و جزو باقیات الصالحات است.
امام پناهی با تاکید بر اینکه بحث تملک اراضی مورد نیاز طرح در قانون جهش تولید مسکن به صراحت حل شده، اظهار داشت: این قانون کلیه دستگاههای دولتی و شرکت هایی را که صد در صد سهام آن متعلق به دولت است را مکلف به واگذاری اراضی تحت اختیار خود به راه و شهرسازی نموده است.
وی افزود: پس از شناسایی و معرفی اراضی، اداره ثبت اسناد موظف گردیده ظرف مدت یکماه نسبت به تفکیک و صدور سند به نام اداره راه و شهر سازی اقدام کند.
امام پناهی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار در شهرستان رشت ۲۳۰۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: با بررسی‌های دستگاههای ذیربط ۱۱۰۰۰ نفر از این تعداد واجد شرایط شناخته شده اند که روزانه برای ۴۰۰ تن از آنان جهت مراجعه به سه پایگاه شناسایی شده برای تشکیل پرونده ثبت نام،‌ پیامک ارسال میشود.
سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه در ۴ سال نخست دولت، ساخت ۳۷۰۰۰ واحد مسکونی در شهرستان رشت هدف گذاری شده است، اظهار داشت: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در تعامل با سایر دستگاههای متولی نسبت به شناسایی اراضی مورد نیاز اقدام کنند.
وی در بخشی از سخنان خود با تشکر از حمایت‌های استاندار محترم، اظهار داشت: پیرو مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته، در صورت شناسایی شهر رشت به عنوان کلانشهر و مشارکت بخش خصوصی امکان اینکه در قالب یک متمم سقف وام اعطایی در شهر رشت از ۳۵۰ میلیون به ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰میلیون تومان افزایش یابد، وجود خواهد داشت.
امام پناهی با بیان اینکه در بخش مسکن محرومین‌، بخشداران برای حل مشکلات ورود کنند، خاطر نشان کرد: وجود ۶ شهر با جمعیت زیر ۲۵۰۰۰ نفر در شهرستان و بافت فرسوده در داخل شهر رشت دو ظرفیت مهمی هستند که باید در برنامه ریزی ها مد نظر قرار گیرد.
وی در پایان با اشاره به استقبال بالا از طرح ملی مسکن خواستار استفاده از طرفیت بخش خصوصی در قالب انبوه سازان شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.