×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان: نگاه ویژه به اشتغال معلولان

استاندار۱

استاندار گیلان در دیدار با نمایندگان کانون های معلولان در استان با اشاره به اینکه در بحث اشتغال باید نگاه ویژه به معلولان داشت گفت: معلولان دارای توانمندی های بسیاری هستند و باید از این استعدادها به نحو احسن در جامعه بهره مند شویم.به گزارش گیلان پیام، دکتر محمدعلی نجفی بر ضرورت توجه به معلولان در جامعه اشاره کرد و گفت: افراد توانمند برای کمک به معلولان و نیازمندان از لحاظ مادی و معنوی تکلیفی به‌عهده دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرصت‌ها برای ارائه خدمت به جامعه را باید قدر بدانیم، تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی در گیلان موظف به رفع مشکلات معلولان  هستند.

وی برابری برای زمینه ظهور و حضور معلولان در جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: استفاده از معلولان برای فعالیت در دستگاه‌های مختلف حائز اهمیت است.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه فرصت‌های مختلف برای معلولان در جامعه وجود دارد، بیان کرد: زمینه فعالیت معلولان در جامعه در استان در حال فراهم شدن است اما مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید موظف به ایجاد این فضا باشند.

وی مدیران دولتی و غیر دولتی، بانک ها و موسسات خصوصی را موظف به اجرای فضاسازی مناسب برای عبور و مرور معلولان دانست و تصریح کرد: شهرداری ها نیز باید از ارایه پروانه ساخت به اماکنی که به  استاندارد سازی  نمی پردازند جلوگیری کند.

نماینده عالی دولت در گیلان نگاه ویژه به جوانان قهرمان معلول را حائز اهمیت دانست و گفت: زمینه های  نشاط را در جامعه برای معلولان گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال باید نگاه ویژه به معلولان داشته باشیم، یادآور شد: همه باید تلاش کنیم کرامت انسانی معلولان حفظ شود.

استاندار گیلان درک جامعه معلولان را ضروری دانست و افزود: معلولان دارای توانمندی های بسیاری هستند و باید از این استعدادها به نحو احسن در جامعه بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه باید معلولان به جایی برسند که باور داشته باشند افراد جامعه آنان را درک می کنند گفت: چیزهایی که جامعه و دولت در اختیار آنان می گذارد حقوق اجتماعی آنها است.

دکتر نجفی بر ضرورت پخش اخبار برای معلولان ناشنوا تأکید و خاطرنشان کرد: اخبار ناشنوایان در صدا وسیمای گیلان باید راه اندازی شود تا این قشر از اتفاقات استان مطلع شوند و هزینه های آن از طریق استانداری کمک می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در نشست از برگزاری ۲۳ جلسه مناسب سازی فضای شهری و اداری برای معلولان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه علاوه بر وجود جامعه معلولان استان ما نیز به سمت پیری می رود نیازمند رسیدگی به وضعیت مبلمان شهری و ساختمان های اداری هستیم.

حجت شعبانپور به مکلف کردن نظام مهندسی درخصوص تشکیل کارگروه بررسی ساختمان های دولتی و غیردولتی برای مناسب سازی معلولان اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم تا با استفاده از داشته های موجود نسبت به رفع موانع این قشر گام برداریم.

مدیر کل بهزیستی گیلان در این دیدار با تاکید بر استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد برای ارائه خدمات به مسئولان، افزود: تلاش می‌کنیم سازمان‌های مردم‌نهاد در سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی برای معلولان مشارکت داشته‌باشند.

محمدرضا پارسی افزود: کرامت انسانی معلولان حکم می‌کند این قشر از جامعه را شناسایی کنیم نه اینکه آنها به ما رجوع کنند.

در این نشست که جمعی از نمایندگان کانون های معلولان استان به بیان مشکلات و موانع موجود جامعه معلولان پرداختند ، رییس انجمن هموفیلی کشور نیز با اهدای لوح تقدیری از استاندار گیلان به جهت حمایت از احداث درمانگاه پیشگیری از بیماری هموفیلی در گیلان قدردانی کرد./انتهای پیام 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.