×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۳۷ هزار نفر در رشت دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند

گیلان پیام/ نادر خوارزمی در ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه محدودیت‌های هوشمند در سطح شهرستان آغاز شده، اظهار کرد: در این طرح به افرادی که واکسن نزده‌اند خدمات اجتماعی ارائه نمی‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت افزود: استان گیلان در بحث تزریق دز یک و دو واکسن همچنان در سطح کشور پیشتاز است و این موضوع در رابطه با تزریق دز سوم هم صدق می‌کند.
جانشین ستاد کرونا شهرستان رشت با اشاره به روند نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در مدارس، گفت: با تشکیل کمیته سلامت بازرسی مدارس، تاکنون از بیش از ۱۰۰ مدرسه توسط شبکه بهداشت و آموزش و پرورش شهرستان بازدید به عمل آمده است.
خوارزمی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۴ هزار و ۳۰۰ نفر در شهرستان رشت بستری شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر آمار بستری‌ها در سطح شهرستان تعداد ۹۹ نفر می‌باشد که کاهش شش نفری نسبت به هفته گذشته داشته‌ایم و همچنین آمار پذیرش روزانه سطح شهرستان ۲۴ نفر بوده که نسبت به هفته گذشته پنج نفر کاهش داشته‌ایم.
وی ادامه داد: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان که ثبت شده در سامانه سلامت می‌باشد، جمعیت هدف ۸۴۵۳۸۲ نفر اعلام شده که مطابق آمار جدید تعداد ۷۴۳ هزار نفر تزریق دز یک( ۸۸ درصد) و تعداد ۶۷۴ هزار و ۵۴ نفر(۷۹.۷ درصد) تزریق دز دوم واکسن در شهرستان را داشته‌اند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت بیان کرد: در هفته‌های گذشته شاهد تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون نظیر کادر درمان، افراد مسن، بیماران خاص و … در مراکز واکسیناسیون هستیم که تا امروز ۳۷ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد دز سوم واکسن را در شهرستان تزریق کرده‌اند.
جانشین ستاد کرونا شهرستان رشت با اشاره به اینکه با همت بسیج، مراکز بهداشت و بخشداری‌ها، طرح حاج قاسم سلیمانی در حاشیه شهرها و روستاهای سطح شهرستان در حال اجراست، ادامه داد: امروز در سطح شهرستان رشت ۲۱۱ واکسیناسیون فعال می‌باشد، از این تعداد ۱۸۵ مرکز روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: آمار مربوط به واکسیناسیون نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال در تزریق دز اول ۵۹ هزار و ۱۸۸ نفر معادل پوشش ۹۰ درصدی و در تزریق دز دوم ۴۹ هزار و ۶۴۱ نفر معادل پوشش ۸۰ درصدی در سطح شهرستان را شاهد هستیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.