×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پرستاری هنر دلدادگی و ایثار برای نقاشی لبخند و شادی بر بوم دل سایر انسانها و کاهش آلام آنهاست

گیلان پیام/ در این آئین معنوی از ۵ خانواده شهید مدافع سلامت به همراه ۴۶ پرستار نمونه ایثارگر ، نویسنده و شاعر ، منتخب کشوری و استانی تقدیر گردید .
حجت الاسلام و المسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان و سرهنگ حبیبی جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار و دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سخنرانان اصلی این آئین بودند .
همچنین خاطره گوئی دو نفر از پرستاران و ارائه گزارش خانم زاهد صفت مدیر دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تلاشها و اقدامات مجاهدان این عرصه از دیگر بخشهای این مراسم بود .
علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در پایان این مراسم در جمع تعدادی از پرستاران منتخب ، با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار ، با اشاره به صفاتی بارز همچون ایثار و فداکاری و صبر و شکیبایی در شغل پرستاری ، انتخاب روز ولادت اسوه و الگوی این خصائص برای این مناسبت را بسیار نیکو قلمداد نموده و افزود : پرستاری صرفاً یک شغل نبوده بلکه عرصه ای مقدس برای اثبات حس والای انساندوستی و عشق به همنوعان است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود ، پوشیدن لباس پرستاری را سبب مفتخر گردیدن به زیباترین نشان ایثارگری و نوع دوستی دانسته و اظهار داشت : در این شغل دلدادگی و خدمت صادقانه به انسانها معنا می گردد .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت : پرستاری بمنزله جهادی والاست که درآن نجات انسانها معیار عمل است و پرستاران انسانهایی هستند که همچون شمع با آب شدن وجود خود به دیگران حیات می بخشند .
علی حسین نژاد افزود : پرستاران افرادی فداکارند که حس دگرخواهی و کمک به انسانها در آنها بسیار زیاد است و در واقع پرستاری هنر نقاشی لبخند و شادی بر بوم دل سایر انسانها و کاهش آلام آنهاست
وی پرستاران را سرچشمه عاطفه و مهر و ناجی و دلسوز بیماران دانسته و از تلاشها و همت بلند آنان بویژه در عرصه مبارزه با بیماری کرونا قدردانی نمود ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.