×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ساختن شهری آرمانگرا و تحول خواه در دوره جدید مدیریت شهری

گیلان پیام/ سید امیر حسین علوی شهردار رشت در افتتاحیه فستیوال خوراک که با حضور معاون و مدیران یونسکو، نمایندگان شهرهای خلاق ایران، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مسئولین استانی، شهری و شهروندان رشتی در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد، اظهار داشت: در همین جا از زحمات و تلاشهای اعضای شورای اسلامی شهر رشت که برای به ثمر نشستن این اتفاق خوب تلاش کردند، تشکر میکنم.
شهردار رشت عنوان کرد: تلاش ما این است تا در دوره جدید مدیریت شهری دوره‌ای جدید، آرمانگرا و تحول خواه را رقم بزنیم و با قدرت به سمت رشد و پیشرفت رشت حرکت کنیم.
سید امیر حسین علوی به اتمام رساندن تمام طرحها و موضوعات نیمه تمام با یک برنامه‌ریزی منسجم را هدف مدیریت شهری در دوره جدید خواند و گفت: میدان شهرداری رشت از دیرباز تاکنون اتفاقات بسیار بزرگی را تجربه کرده است.
شهردار رشت ادامه داد: میدان شهرداری رشت معراج شهدا، محل خلق رشادتها و ایثار انسانهای متفاوت، محل خلق شهادت و مبارزه با استکبار از ادوار گذشته از زمان شهید میرزا کوچک جنگلی تا دوره انقلاب اسلامی و بعد از آن و از همه مهمتر قدمگاه سردار بزرگ اسلام شهید سردار سلیمانی بوده است.
وی آنچه را که میدان شهرداری رشت را پر اهمیت کرده حضور مردم در رویدادهای مختلف فرهنگی ملی مذهبی و اجتماعی قلمداد کرد و افزود: تمام این اتفاقات مبارک تکلیف ما را برای انجام خدمت صادقانه سنگین می‌کند.
شهردار رشت ادامه داد: در برنامه‌ریزیهای این دوره مدیریت شهری با رویکرد توسعه متوازن و پرداختن به مشکلات روبنایی شهر به ویژه محلات حاشیه کم‌برخوردار مورد تاکید قرار گرفته است.
علوی از تلاش مجموعه مدیریت شهری رشت برای جبران بخشی از عقب‌ماندگیهای این شهر تا پایان سال سخن گفت و اضافه کرد: با هدایت و برنامه‌ریزی که صورت گرفته سعی می‌کنیم با یک رشد مناسب در اقتصاد و درآمدهای مدیریت شهری بتوانیم به طور همزمان پروژه‌های عمرانی زیر ساختی عقب‌مانده شهر رشت را در یک بازه زمانی کوتاه شروع نمائیم.
وی بهره برداری از فرصتهای غنی فرهنگی میدان شهرداری رشت و همچنین شروع مرمت ساختمانهای تاریخی آن را برنامه دیگر شهرداری اعلام کرد و گفت: در نظر داریم با همکاری میراث فرهنگی استان گیلان بتوانیم از این ظرفیتهای فرهنگی بهتر استفاده کنیم.
شهردار رشت ارائه خدمات هوشمند و برخط به مردم را هدف دیگر شهرداری رشت ذکر کرد و بیان داشت: این امر باعث می‌شود بخشی از رانت احتمالی در ارائه خدمات کنترل، هزینه‌های اداره شهر کاهش، رفت و آمدهای مردم تسهیل و دریافت خدمات و شفافیت به شکل همزمان محقق شود.
شهردار رشت در پایان خاطر نشان کرد: باید همه تلاش کنیم تا رشت به جایگاهی که لایق آن است و سالها از آن گرفته شده برگردد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.