×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حدود ۱۳ درصد از جمعیت شهرستان رشت واکسینه نشده‌اند / اختصاص ۲ اتوبوس سیار برای تزریق واکسن

گیلان پیام/علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، اظهار کرد: دانشجویان ما با فرهیختگی، علم و آگاهی نشان دادند آنچه که به مسائل کشور مربوط است را دنبال می‌کنند و نسبت به این اتفاقات بی تفاوت نیستند؛ قشر دانشجو به نوعی رسالت افزایش آگاهی جامعه را دارد و با یک ادبیات صادقانه و کارشناسانه، تحلیل‌ها را ارائه می‌دهند؛ باید از بیان و ارائه مشکلات این قشر بهره‌مند شویم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به در پیش بودن روز پرستار افزود: در ایام کرونا مصائب و گرفتاری‌های پیش آمده، پرستاران ما زینبی ایستادند تا از بار درد و اندوه بیماران بکاهند و حتی در این مسیر شهدایی را هم تقدیم کردند و یک اقدام بزرگ عاشورایی را در این برهه از زمان رقم زدند.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه تغییرات در وضعیت رنگبندی پیام‌های بسیار مهمی و هشدار را در پی دارد، گفت: پیام این تغییر رنگبندی این است که اگر در فرآیند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون اهمال کنیم مغلوب ویروس می‌شویم.
وی ادامه داد: در هفته گذشته تعدادی از شهر از رنگ آبی به زرد تغییر یافتند که لازم است علت آن بررسی شود، نشان می‌دهد وضعیت شکننده است که با هر بی توجهی مجدد شاهد شیوع گسترده کرونا خواهیم بود.
فتح‌اللهی گفت: سویه جدید اُمیکرون هنوز ناشناخته است و هنوز اطلاعی در خصوص پیشگیری و کنترل دارویی آن موجود نیست. با وجود سرعت انتشار امیکرون، در برخی از کشورهای اروپایی محدودیت‌های جدی و سختگیرانه تری برای مقابله با سویه جدید اعمال شده است، لذا تزریق واکسن به تنهایی نمی‌تواند امنیت خاطر در برابر این سویه جدید را ایجاد کند و ضرورت دارد در این خصوص هوشمندی داشته باشیم.
فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه گذشته هوشمند کردن مقابله با کرونا مطرح و به صورت آزمایشی در سه استان هم اجرا شد، از امروز ۱۵ آذر ماه در کل کشور هوشمند سازی مدیریت کرونا عملیاتی می‌شود.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با تاکید بر جدی گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن، ادامه داد: در مدیریت هوشمند کرونا اصلا تعطیلی مطلق و اعمال محدودیت‌های ترددی نداریم اما ارائه خدمات شامل کسانی می‌شود که هر دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند، میطلبد ادارات و اصناف این مسئله را به جدیت در دستورکار قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی در تامین و تزریق واکسن برای گروه‌های مختلف با مشکل مواجه بودیم اما اکنون وضعیت بر عکس شده و ما درخواست می‌کنیم و به دنبال افراد هستیم تا برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
فرماندار شهرستان رشت خطاب به مدیرانی که در جلسه ستاد کرونای شهرستان حاضر نبودند، گفت: مدیران شهرستان رشت در صورت غیبت بدون هماهنگی در ستاد کروتا شهرستان باید پاسخگو باشند.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه با اختصاص دو دستگاه اتوبوس روند واکسیناسیون سیار در حاشیه شهر و مناطق شلوغ شهر آغاز شده، تصریح کرد: تعداد افرادی که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند در بخش‌های تابعه، آموزش و پرورش رصد و گزارش شود زیرا این نگرانی می‌تواند موجب التهاب در جامعه شود. بخشداران، دهیاران و مراکز بهداشت موظف هستند با روش‌های مختلف اقناعی واکسیناسیون در سطح روستاها را به پایان برسانند.
وی بیان کرد: آمار رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در سطح شهرستان به ۵۸٫۶ درصد کاهش پیدا کرده که این عادی انگاری‌ها بسیار خطرناک است و با توجه به احتمال شیوع ویروس امیکرون در سطح کشور، وضعیت موجود را شکننده می‌کند.
فتح‌اللهی اضافه کرد: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان تعداد ۱۰۵ نفر می‌باشد و همچنین آمار پذیرش روزانه سطح شهرستان ۲۹ نفر و آمار فوتی‌ها یک نفر گزارش شده است.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه کل بستری‌های کرونایی از ابتدا تا امروز در شهرستان رشت ۳۴۰۰۰ نفر می‌باشد، گفت: مجموع فوتی‌های کرونایی در سطح شهرستان رشت از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۳۱۷ نفر می‌باشد.
وی ادامه داد: در شهرستان رشت تعداد جمعیت بالای ۱۲ سال ۸۴۵ هزار و ۳۸۲ نفر اعلام شده که مطابق آمار جدید تعداد ۷۳۶ هزار و ۷۹۰ نفر معادل ۸۷٫۱ درصد تزریق دز یک و تعداد ۶۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر معادل ۷۸ درصد تزریق دز دوم واکسن را داشته‌اند که براساس آمار اعلامی جدید جامعه هدف در شهرستان رشت، تعداد ۱۰۸ هزار و ۵۹۲ نفر معادل ۱۲٫۸ درصد تزریق دز اول را تا امروز انجام نداده‌اند.
فتح‌اللهی افزود: در هفته‌های گذشته شاهد تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون کادر درمان، افراد مسن، بیماران خاص و که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته در مراکز واکسیناسیون هستیم که تا امروز ۲۰ هزار و ۶۳۲ نفر معادل ۲٫۴ درصد دز سوم واکسن در شهرستان تزریق شده است.
وی گفت: در هفته گذشته از ۱۲۲۸ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۷ اخطار و تعداد ۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه امروز در سطح شهرستان رشت ۲۰۰ واکسیناسیون فعال می‌باشد، از این تعداد ۱۶۱ مرکز روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: آمار مربوط به واکسیناسیون دانش‌آموزی در تزریق دز اول ۵۸ هزار و ۲۰۹ نفر با پوشش ۸۹ درصدی و در تزریق دز دوم ۴۶۹۲۳ نفر با پوشش ۷۲ درصدی در سطح شهرستان می‌باشد.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه ۵ نفر از فعالین واکسیناسیون سراسری در سطح شهرستان رشت که ۳ نفر از بسیجیان فعال و ۲ نفر از مرکز بهداشت شهرستان بودند، تجلیل شدند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.