×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
برای اولین بار در کشور  اجرای ۵۰۰ نمایش با موضوع پسماند در رشت

پسماند نشست خبری «کمپین نمایشی شهر پاک» کمی متفاوت‌تر از نشست‌های رسمی برگزار شد. در این نشست علاوه بر خبرنگاران و مدیرعامل سازمان پسماند هنرمندان تئا‌تر گیلان نیز حضور داشتند و دو گروه بخشی از نمایش خود را اجرا کردند. به گزارش گیلان پیام، مرتضی عاطفی مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری رشت ،زبان هنر را یکی از اصلی ترین مباحث موثر در انتقال مفاهیم دانست و گفت: یکی از زبان‌هایی که می‌تواند در فرهنگ سازی موثر باشد هنر نمایش است.

عاطفی با اشاره به برگزاری تورهایی با حضور هنرمندان در منطقه سراوان گفت: سعی کردیم با در اختیار قرار دادن اطلاعاتی در اختیار هنرمندان در افزایش آگاهی آن‌ها موثر باشیم.

وی افزود: بعد از این بازدید‌ها ۲۳ طرح به پسماند ارائه شد که بعد از بازبینی و پایش به طرح اجرای نمایش‌های خیابانی رسیدیم.

عاطفی با بیان اینکه این کار برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: با مساعد بودن شرایط جوی از روز شنبه ۱۴ آذر کار اجرا آغاز می‌شود و ما بیش از ۲۰۰ اجرا را در سطح شهر خواهیم داشت.

عاطفی همچنین از حضور هنرمندان تاثیرگذار در این نمایش تشکر کرد و گفت: مردم ما فرهنگ پذیر هستند و امیدواریم با برنامه‌های مختلف و با مشارکت مردمی به اهداف دست پیدا کنیم.

رضا حقی دبیر اجرایی کمپین نمایشی شهر پاک گفت: بیش از۲۱۰ اجرا در ۲۰ نقطه شهر خواهیم داشت و ۲۹۰ نمایش نیز در مئدارس برای کودکان اجرایی خواهد شد.

حقی ادامه داد: ابتدا محلاتی که در طرح تفکیک زباله از مبدا مشارکت پایین، متوسط و بالا دارند مشخص شده و بازخور گروه نمایشی در آن اجرا بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما انتظار پوشش اخبار نمایش را داریم گفت: در این کار نمایشی هنرمندان می‌خواهند نتایج و بازخور کارشان را ببینند. حقی افزود: اگر نتیجه کار مثبت باشد این نمایش‌ها در سایر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

دبیر این جشنواره با بزرگ دانست این کار بیان کرد: در جشنواره فیلم فجر بعد از سال‌ها فقط ۳۰ نمایش خیابانی اجرا می‌شود. اما برای اولین بار در کشور یک جشنواره با یک موضوع تخصصی با۵۰۰ نمایش به صورت پرده خوانی، نقالی، سیاه بازی و تئا‌تر شورایی اجرا خواهد شد.

در ادامه فلاح کار‌شناس سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به برنامه پیش بینی شده برای گروهای نمایش گفت: هر گروه نمایش از ساعت ده صبح تا شش عصر ۶اجرا خواهد داشت. وی افزود: اولین اجرای این جشنواره در خیابان علم الهدای خواهد بود. علاوه بر این هر روز در علم الهدی و پارک شهر یک اجرا خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت در پایان نشست با بیان اینکه منکر نقایص موجود در کار نیستم گفت با گذشت ۱۳ ماه از آغاز برنامه تفکیک زباله از مبدا ۷۵ درصد شهر تحت پوشش این طرح مبدا قرار گرفته است. وی افزود: تا پایان سال این پوشش به ۸۵ درصد خواهد رسید./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.