×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
همکاری همه جانبه دستگاهها راه برون رفت از مشکلات عدیده شهری

گیلان پیام/ سید امیر حسین علوی شهردار رشت در نشست با علی فتح‌اللهی فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: شهرداریها نوک پیکان وزارت کشور در حوزه خدمات‌ رسانی به مردم محسوب می‌شوند و از این جهت وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند.
شهردار رشت به سابقه هشت ساله حضور خود در دوره‌های مختلف شورای شهر و ریاست بر کمیسیونهای متعدد اشاره کرد و عنوان داشت: با اینکه تنها یک ماه از حضورم در شهرداری رشت میگذرد، باید این نکته را متذکر شوم که واقعا سطح اقداماتی که باید در مجموعه‌ کلانی مانند شهرداری انجام شود، بسیار سنگین است.
علوی تجربه و تخصص در کنار مدیریت اصولی، تخصصی، راهبردی و آینده‌نگری را از جمله مؤلفه‌های مورد نیاز برای اداره کردن شهرداری دانست و ابراز داشت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر رشت نیز رویکرد بسیار سازنده‌ای با شهرداری دارد و به یقین تبعات مثبت استمرار چنین رویه‌ای به آحاد مردم و شهروندان بر خواهد گشت.
وی خاطر نشان کرد: شهر رشت به عنوان مرکز گیلان هم‌اینک در حال تجربه عقب‌ماندگیهای زیادی در حوزه‌های مختلف است و مردم واقعا از این موضوع ناراحتند.
شهردار رشت ادامه داد: بایستی حق مردم را هر طور که شده ادا کنیم و تلاش داشته باشیم که این اتفاق رقم بخورد که البته این امر بدون یک عزم جدی عمومی امکانپذیر نیست. خوشبختانه دوره مدیریت شهری کنونی دوره ی جدیدی است که همه پرانرژی هستند، بنابراین نیازمندیم تا با استفاده از آموخته‌ها و تجربیات و با کمک دستگاههای اجرایی و نظارتی اتفاقات خوبی را در شهر رشت و برای کسب رضایتمندی مردم رقم بزنیم.
وی به قضیه تالار مرکزی شهر رشت اشاره کرد و گفت: این مجموعه همچنان بلااستفاده مانده در حالیکه هنرمندان به شهرداری رشت مراجعه می‌کنند و انتظار دارند تا شهرداری مشکلات این مجموعه را حل و فصل نماید.
شهردار رشت از آمادگی شهرداری برای حل مشکلات تالار مرکزی خبر داد و اظهار داشت: با وجود همکاری و اعلام آمادگی شهرداری انتظار داریم، سایر دستگاههای ذیربط هم با رویکرد مثبتی ورود کنند تا مجموعه تالار شهر رشت بتواند هر چه سریعتر میزبان هنرمندان باشد.
علوی با بیان اینکه بلافاصله پس از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی دیگر شهرداری رشت قادر به مشارکت در تالار بزرگ شهر نیست، تصریح کرد: طبیعتا حضور و ورود فرمانداری و تیم کارشناسی می‌‌تواند در موضوعات اینچنینی تسهیل کننده باشد.
وی شهرداری رشت را مجموعه‌ای که طیف وسیعی از خدمات را به مردم ارائه می‌دهد ذکر کرد و افزود: با وجود اینکه تکالیف عمومی شهرداری مشخص است و طبق قانون، شهرداری نباید به دولت کمک کند اما با این حال شهرداری رشت با هدف تقویت ارائه خدمات به شهروندان همواره یاریگر دستگاه‌های اجرایی بوده است.
شهردار رشت وجود یک پشتوانه حاکمیتی و نظارتی مانند فرمانداری را تسهیل‌گر بسیاری از اقدامات و برنامه‌های شهرداری دانست و بیان داشت: اخیرا بخشنامه‌ای را با موضوع مبارزه با فساد صادر و دستورالعمل آن را هم ابلاغ کردیم.
علوی مبارزه با مصادیق فساد را یکی از راهکارهای مثبت برای کسب رضایت عمومی مردم و شهروندان تلقی کرد و گفت: شهرداری رشت با حفظ تعاملات و ارتباطات خود پای اعتقادات و آرمانهای انقلاب نظیر دوری از فساد و ارائه خدمت صادقانه به مردم ایستاده است و در این راه با نصب‌العین قرار دادن قانون با کسی مماشات نمی‌کند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به رویکردها و اهداف ذکر شده از فرمانداری رشت طلب حمایت و همراهی داریم و انتظار می رود در این مسیر از شهرداری رشت پشتیبانی به عمل آید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.