×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده است

به گزارش گیلان پیام ، علی فتح اللهی فرماندار رشت در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان با اشاره به رتبه برتر استان گیلان در آمار واکسیناسیون و تقدیر از تلاش‌های همه دستگاه‌ها و ادارات اظهار داشت: استان گیلان و شهرستان رشت در سطح کشور حائز رتبه برتر در انجام واکسیناسیون است، که این ماحصل تلاش و همگرایی های همه دست‌اندرکاران و شهروندان است که ثابت کردند نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت نیستند.

وی افزود: امروز ۵۴ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان (عمومی، اصناف، ادارات، بیماران خاص …) مشغول کار واکسیناسیون می باشند تاکنون در مجموع یک میلیون و ۲۹۹ هزار و هفتصد دز واکسن در شهرستان تزریق شده است.

فتح اللهی در خصوص آمار تزریق دزهای اول و دوم اکسن کرونا گفت:‌ تعداد تزریق دز اول در سطح شهرستان ۷۰۹ هزار و نهصد و تعداد تزریق دز دوم در سطح شهرستان ۵۸۹ هزار و هشتصد دز می‌باشد.

وی افزود: در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق ۸۹,۵ درصدی دز یک و ۷۴,۳ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار رشت در خصوص آمار واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال در شهرستان رشت، گفت: کل دانش آموزان بالای ۱۲ سال شهرستان رشت، تعداد ۶۵ هزار و ۵۲۵ نفر می‌باشند که از این تعداد تا به امروز تعداد ۶۳ هزار دانش آموز دز یک واکسن و ۴۰ هزار نفر از آنها دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که با توجه به این آمار، ۹۶ درصد از دانش آموزان دز اول واکسن و ۶۱ درصد هم دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

فتح اللهی به آغاز برگزاری حضوری مدارس از هفته آینده در مدارس ابتدایی اشاره کرد و افزود: باید تدابیر و تمهیدات لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیش بینی شود زیرا اولویت سلامت دانش آموزان است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه در طول همه‌گیری کرونا برای همراه ساختن مردم بخصوص اصناف بمنظور رعایت پروتکل‌ها و گذر از این شرایط سخت هرگز از نگاه قدرت استفاده نکردیم، گفت: در هفته گذشته از تعداد ۲۱۸۶ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۲۴ اخطار صادرو تعداد ۱۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده‌اند.

فتح اللهی با اشاره به عدم تمایل برخی از شهروندان برای دریافت دز دوم واکسن، گفت: در بحث تزریق دز دوم واکسن، شاهد عدم مراجعه برخی از افراد هستیم که بعد از دز اول دچار بیماری کرونا شده اند و با نگاه اینکه واکسن اثرگذار نیست، به مراکز برای تزریق دز دوم مراجعه نمی کنند.

وی افزود: این درحالی است که باید بدانیم هدف از تزریق واکسن عدم ابتلا به ویروس کرونا نیست، بلکه هدف جلوگیری از بستری شدن و مرگ و میر است و نیاز است که این موضوع توسط اصحاب رسانه برای شهروندان تبیین شود.

فرماندار رشت در خصوص آمار بستری‌های کرونا درسطح شهرستان، گفت: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان تعداد ۱۲۶ نفر و آمار پذیرش روزانه ۲۵ نفر و آمار فوتی‌ها ۳ نفر می‌باشد که خدا را شکر شاهد کاهش آمارها به نسبت هفته گذشته هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را برای راه اندازی تعداد بالای مراکز سیار واکسیناسیون در سطح شهر رشت به‌کار بگیریم، گفت: آمار تعداد افرادی که تا امروز تزریق واکسن نداشتند در شهرستان رشت بسیار پایین است اما شهروندان با پیروی از تکلیف شرعی امر به معروف و مسئولین درمانی با تبیین اهمیت واکسیناسیون، افراد را مجاب به تزریق واکسن کنند.

فتح اللهی با اشاره به آغاز تزریق دز سوم واکسن در سطح شهرستان، گفت: از آغاز هفته گذشته در مراکز واکسیناسیون شاهد تزریق دز سوم واکسن به فصل اول جامعه هدف واکسیناسیون (کادر درمان، افراد مسن، بیماری خاص و … ) که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته هستیم، که تا امروز هفت هزارو ۲۹۹ دز واکسن (۹ درصد از جمعیت هدف) برای نوبت سوم تزریق شده است.

نماینده عالی دولت در پایان با بیان اینکه افزایش روحیه نشاط و شادابی به جامعه نوعی افزایش ایمنی بدن در برابر بیماری است، گفت: جا دارد با توجه به واکسیناسیون حداکثری در شهرستان رشت، با رعایت کامل پروتکل ها در راستای بالا بردن نشاط و شادابی در بین شهروندان، اقدام به بازگشایی سینماها، برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی نماییم که در دوران کرونا بسیار آسیب دیده اند؛ در همین راستا مصوب پیشنهادی بازگشایی ورزشگاه‌ها با ۱۰ درصد ظرفیت در استان مطرح خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.