×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ شهر استان گیلان

گیلان پیام/ وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر بنیاد مسکن ساخته می‌شود، اظهار داشت: در این شهرها بیش از ۱۷۰۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰۳۳ نفر از آنها تایید فرم‌های سه‌گانه (عدم استفاده از تسهیلات زمین و مسکن دولتی و یارانه‌ای، عدم مالکیت خصوصی و تاهل) را دارند. و ۱۴۶۷ نفر تایید نهایی شدند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن در سه دسته تقسیم بندی می‌شوند، افزود: در طرح نخست، گروه ساخت زمین مشاعی در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و آن‌ها با دریافت تسهیلات واحدهای خود را زیر نظر بنیاد احداث می‌کنند.
سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان تصریح کرد: دسته دوم طرحهای بنیاد ساخت است که همه مراحل عملیات ساخت و نظارت ساخت آن بر عهده بنیاد مسکن است که تا به امروز یک طرح ۶۲۴ واحدی در شهر رشت و یک طرح ۶۰ واحدی در شهر بندرانزلی برای آن تعریف شده و عملیات اجرایی آن در قالب تهیه و اجرای نقشه، تجهیز کارگاه پی‌کنی و پی‌سازی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: دسته سوم طرحهایی است که توسط انبوه سازان اجرا می‌شود و با انجام فراخوان و برگزاری مناقصه پس از انجام امور قانونی برای ساخت و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید کنندگان مسکن به جامعه هدف در ماه های آینده انجام می‌شود.
دکتر برزگر افزود: تاکنون ۵۶ قطعه زمین به مساحت ۱۶۴۱۸/۲۸ متر مربع در ۱۰ شهر (کیاشهر-لنگرود- صومعه سرا-رودسر-بندر انزلی-رشت-شفت-ماسال-سیاهکل-مرجقل) تحویل گردید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نسبت تهیه نقشه ها ی معماری پروژه های طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۵۷۴ واحد در شهرهای تعریف شده و اخذ تاییدات مربوطه از مراجع ذیربط و دریافت پیش پروانه های ساختمانی اقدام نموده است.
ایشان با اشاره به پروژه ۶۲۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در شهر رشت افزود : این پروژه در زمینی به متراژ ۹۴۴۱۸ مترمربع در ۱۴ بلوک به مساحت زیر بنای ۸۹۰۰۰ مترمربع در حال ساخت می باشد. دکتر برزگر گفت: تاکنون عملیات خاکبرداری، پی کنی، تحکیم بستر، اجرای میکروپایل، اجرای فونداسیون بلوک ها انجام شده است.
وی در خصوص پروژه های گروه ساخت گفت: انجام فرآیند قرعه کشی متقاضیان دارای واریز وجه اولیه (۴۰۰ میلیون ریال) در شهرستان های لنگرود (۴۸واحد) ، رودسر (۴۸ واحد) و بندر انزلی (۵۶ واحد) انجام و سرگروه ها مشخص شدند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.