×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بازدیدهای میدانی زمینه‌ساز رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی است/ بازگشت ۱۸ درصد از پروژه‌های صنعتی و تولیدی راکد به چرخه/ استقبال واحدهای صنعتی و تولیدی از بازدیدهای میدانی فرمانداری

گیلان پیام/ علی فتح اللهی فرماندار رشت در حاشیه بازدید از سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی سپیدرود رشت، اظهار داشت: از موضوعات بسیار مهم در شرح وظایف فرمانداری حمایت از تولید و اشتغال زایی است و از آنجایی که بیکاری یکی از علل اصلی ناهنجاری‌‌ ‌ها همچون طلاق، اعتیاد و سرقت است، ما نیز در حوزه کاری خودمان نباید از موضوع توسعه اشتغال غافل شویم.
وی افزود: بر مبنای شعار سال که حمایت از تولید و اشتغال است، از وظایف اصلی فرمانداری نیز علاوه بر کارهای عمرانی، فرهنگی، ورزشی و زیرساختی این است که نسبت به تحقق توسعه و اشتغال گام بردارد.
فرماندار رشت در ارتباط با برنامه‌ بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی در سطح شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های صنعتی در شهرستان رشت صورت می‌پذیرد از همان ابتدای شروع فعالیت، هفته‌ای دو روز برای بازدید از صنایع و واحدهای تولیدی و پروژه‌های عمرانی برنامه ریزی شد و غیر از بعضی از ایام خاص، بدون استثناء در واحدهای تولیدی، صنعتی و اشتغال‌زایی حضور پیدا کردیم.
وی در ارتباط با اهمیت حضور فرمانداری در این واحدهای صنعتی و تولیدی افزود: در این بازدیدها مشکلات شناسایی و احصاء می‌شود و برای رفع این مشکلات، متناسب با آن، مدیران مربوطه در محل واحدها حضور یافته و به بررسی موانع پرداخته و اقدامات لازم صورت می‌گیرد و زمان نشست‌های بعدی نیز مشخص می‌گردد.
نماینده عالی دولت در مرکز استان ثمربخش بودن بازدیدهای میدانی از صنایع و تولید را خاطرنشان کرد و گفت: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم حتماً باید خروجی داشته باشد و تا امروز نیز توانستیم از همین طریق ۱۸ درصد از پروژه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی راکد را به چرخه بازگردانیم.
وی افزود: در هفته‌های اخیر نیز بنابر سیاست‌هایی که استاندار محترم دارند‌‌، اولویت کاری خود را حمایت از اشتغال قرار داده‌ایم تا بخش عمده‌ای از دغدغه‌های خانواده‌ها در این زمینه به حداقل برسد.
فتح اللهی در خصوص روند بررسی مشکلات حوزه صنعت و تولید در فرمانداری اظهار داشت: بعضی از تصمیمات، اقدامات و برنامه‌ ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد رافع مشکلات است. طبیعتاً بخشی از این مشکلات در فرمانداری به کمک سایر دستگاه‌ها در سطح استان قابل رفع است.
وی افزود: پس از بازدیدها اگر موانعی در واحدهای صنعتی و تولیدی وجود داشته باشد جلساتی در فرمانداری با حضور دستگاه‌ها تشکیل می‌شود و آن دسته از تصمیماتی که خارج از حیطه اختیارات فرمانداری است به حوزه اقتصادی استانداری ارجاع داده ‌می‌شود، ضمن آنکه از ظرفیت نمایندگان نیز استفاده می‌کنیم و این سبب شده که خروجی کار نیز با نتایج مثبت، چه در بحث ارائه تسهیلات و چه در بحث مسائل مربوط به ایجاد زمینه‌های فعال شدن واحدها همراه باشد.
نماینده عالی دولت در مرکز استان در خصوص استقبال واحدهای صنعتی و تولیدی از بازدیدهای میدانی فرمانداری گفت: اثرگذاری این بازدیدها به گونه‌ای بوده که تعداد واحدهای صنعتی بیشتری اعلام آمادگی برای حضور فرمانداری و تیم اقتصادی در محل واحدها و بیان مسائل و مشکلاتشان در حوزه صنعت و تولید داشته‌اند و امیدوارم بتوانیم با حمایت دستگاه‌ها و بویژه بانک‌ها روند توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی فعال را داشته باشیم و شاهد ایجاد کارخانجات جدید و بدنبال آن اشتغال بیشترباشیم.
گفتنی است امروز شرکت تعاونی تولیدی «رز» با ظرفیت ۲۵۰ نیروی کار، شرکت تعاونی «اکسیر رشد کاسپین» با ۵۲ نیروی کار که در دو شیفت در حوزه تولید خوراک طیور فعال است و همچنین شرکت دارو سازی «جان ویشار» واقع در شهرک صنعتی سپیدرود مورد بازدید فرماندار رشت و هئیت همراه قرار گرفت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.