×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تسریع در فرآیند الکترونیکی کردن ارائه خدمات به شهروندان تا پایان سال

گیلان پیام/ سید امیر حسین علوی در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: برای کلیه پروژه‌های اصلی و محوری شهر رشت به ویژه در بخشهای عمرانی و خدمات شهر ضمن اولویت‌بندی باید برنامه‌ای اجرایی و عملیاتی تدوین شود.
شهردار رشت کاربردی و عملیاتی بودن جلسات شورای معاونین را اصلی مهم در مدیریت شهری خواند و افزود: موضوعات و مواردی که در این جلسات مقرر و مصوب می‌شوند، بایستی تا جلسه بعدی مورد پیگیری و خروجی های آن نیز مورد رصد و پایش قرار گیرد.
علوی با بیان اینکه باید هر چه سریعتر پروژه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان تعیین تکلیف شود، عنوان کرد: ارتباط مؤثر و تنگاتنگ مدیران پروژه‌ها با معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر سازمانها به ویژه سازمانهای محوری شهرداری رشت نیز به جهت نوع مسئولیتی که بر عهده دارند، باید تحرک خود را افزایش دهند.
وی سازمانهای سرمایه‌گذاری، عمران و مدیریت پسماند را از جمله سازمانهای شهرداری که باید در مجموعه آنها تغییرات بنیادین اتفاق بیافتد ذکر کرد و ابراز داشت: از این سازمانها انتظار دارم در حوزه‌های اجرایی شهرداری به شکل جدی ورود کنند.
شهردار رشت وجود انسجام، ارتباط سازنده و اتحاد در بین مجموعه‌ شهرداری رشت را از مؤلفه‌‌هایی تلقی نمود که به پیشبرد هر چه بیشتر کارها و اقدامات کمک می‌کند و افزود: ملاک ما انتخاب افراد بر اساس میزان شایستگی و ظرفیتهای تخصصی و فردی است.
سید امیر حسین علوی با بیان اینکه هر کس در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد باید وظایف و تکالیف سازمانی‌ خود را در مجموعه شهرداری رشت به نحو احسنت انجام دهد، اذعان کرد: منظور ما از بیان مسائلی مانند اصلاحات درون ساختاری لزوما جابه‌جایی نیروها نیست، بلکه هدف این است که سازمان مربوطه هر چه بیشتر در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.
شهردار رشت تدوین چشم انداز راهبردی و عملیاتی شهرداری در بخش نیروی انسانی را از دیگر نیازمندیهای اولویت داری که باید به آن توجه شود اعلام کرد و ابراز داشت: برنامه‌ریزی مناسب در بهره‌گیری از نیروهای انسانی با شرح خدمات متنوع و داشتن قاطعیت در تصمیم‌گیریها از جمله مواردی است که انتظار می‌رود، توسط معاونین و مدیران مناطق مورد توجه قرار گیرد.
علوی در ادامه نصب ۵۰۰ مخزن زباله در معابر اصلی سطح شهر تا یکماه آینده را ضروری خواند و در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بررسی دقیق پرونده‌های تخریب در مناطق پنجگانه، همچنین تشکیل کارگروه معماری و فرهنگی پیاده راه فرهنگی از جمله موضوعاتی است که باید در دستور کار مجموعه‌های ذیربط شهرداری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در جلسه آتی شورای معاونین باید گزارش اقدامات لازم در خصوص ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری ارائه شود، ادامه داد: تامین اعتبار بودجه طرحها و پروژه‌های پیشنهادی مناطق به عهده خود مناطق است و روند اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح ۵۵ محله شهر رشت تا یکماه آینده باید آغاز شود.
شهردار رشت در پایان ضمن تأکید بر ضرورت تخصیص قیر ماهانه برای هر کدام از مناطق در راستای اجرای پروژه‌ها و بهبود زیرساخت‌های ارتباطی، تسریع در فرآیند الکترونیکی کردن ارائه خدمات به شهروندان در شهرداری رشت توسط سازمان فاوا تا پایان سال را نیز از دیگر اهدافی که باید با جدیت بیشتری پیگیری شود اعلام کرد.
گفتنی است در این جلسه هر یک از معاونین و مدیران مناطق شهرداری نیز ضمن تشریح مشکلات و چالش‌های موجود، مسائل و موارد مهمی که در حوزه کاری آنان وجود داشت را مطرح کردند و شهردار نیز دستورات لازم در جهت تدوین و اجرای راهکارهای لازم برای پیشبرد بهتر اقدامات و برنامه‌های شهرداری صادر کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.