×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
منطقه آزاد انزلی برای قرارگیری بر روی ریل توسعه و تحقق انتظارات صادراتی نیازمند گسترش اراضی است

گیلان پیام/دکتر سعید محمد در این جلسه با تأکید بر نقش مهم این منطقه در اقتصاد ملی بیان کرد: منطقه آزاد انزلی کوچکترین منطقه آزاد کشور می باشد اما دارای توانمندی و ظرفیت زیادی است و با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز آن سرمایه گذاران خارجی و داخلی زیادی در این منطقه سرمایه گذاری داشته اند.
وی با بیان اینکه تمامی اراضی منطقه آزاد انزلی به بخش تولید و تجارت واگذار شده، گفت: منطقه آزاد انزلی برای قرارگیری بر روی ریل توسعه و تحقق انتظارات صادراتی نیازمند گسترش اراضی است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی کنونی کشور، مناطق آزاد تجاری و صنعتی باید موتور محرکه توسعه و به عنوان تأمین کننده نیازهای کشورمان عمل نموده و به جایگاه اصلی خود بازگردند.
وی با بیان اینکه مناطق آزاد باید بر اساس ظرفیت ها شناسایی و طبق توانایی های موجود هدف‌گذاری شوند و برنامه های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت داشته باشد؛ اضافه کرد: قوانین مالیاتی،ارزش افزوده،گمرکی و همچنین بروکراسی اداری از دیگر مشکلات مناطق آزاد است و با عنایت به اینکه مردم و فعالان اقتصادی دغدغه مند می باشند، وظیفه ما پیگیری این مشکلات است.
مشاور رییس جمهور منطقه آزاد انزلی را کوچکترین منطقه آزاد کشور عنوان کرد و گفت: این منطقه اگرچه کوچک اما ظرفیت بسیار بالا و سرشاری دارد و یکی از بزرگترین ظرفیت های آن بندر کاسپین و کریدور لجستیکی شمال-جنوب است که با توجه به مسائل موجود در ناحیه قفقاز، اهمیت این مسیر ترانزیتی مهم بین المللی دوچندان شده است.
دکتر سعید محمد بر لزوم تسریع در عملیات تکمیل اسکله های بندرکاسپین تأکید کرد و افزود: این بندر مشکلات زیادی در اجرای بازوی غربی دارد که اصلاح آن زمان‌بر بوده و باید در دستور کار قرار گیرد تا زیرساخت های این کریدور راه اندازی شود.
دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون مناطق آزاد هم در این نشست به نقش آفرینی منطقه آزاد انزلی در سطح ملی اشاره و گفت : منطقه آزاد انزلی با برخورداری از ۲ بندر فعال و بزرگ به لحاظ اقتصادی در رشد شاخص های اقتصاد کشور بسیار تأثیرگذار بوده و اما این منطقه با موقعیت جغرافیایی ممتاز و استقبال سرمایه گذاران کوچکترین منطقه آزاد کشور است.
همچنین سایر نمایندگان گیلان از جمله حجت الاسلام والمسلمین صفری،محمد نژاد،نجفی،محمد یاری، فرخی و آقازاده به افزایش نقش مناطق آزاد در شرایط تحریمی کشور، جذب سرمایه گذاران خارجی و انتقال تکنولوژی و بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت اتحادیه گمرکی اوراسیا از طریق منطقه آزاد انزلی اشاره کردند.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه بندرانزلی نیز با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در بخش توسعه اقتصاد دریا محور گفت: منطقه آزاد انزلی می تواند توسعه سرزمینی خود را در امتداد دریا ادامه دهد و با استحصال از دریا در صنایع آبزی پروری به رونق اقتصادی گیلان و کشور کمک کند./اتنهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.