×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دو پروژه ملی و زیربنایی شرکت برق منطقه ای گیلان افتتاح شد

گیلان پیام/ استاندار گیلان در آیین افتتاح با قدردانی از تلاش ها و خدمات وزارت نیرو و مدیر عامل برق منطقه ای گیلان گفت: زندگی مردم وابسته به برق است و با قطع برق، زندگی نیز مختل خواهد شد. اکثر شبکه های برق فرسوده می باشند و این فرسودگی در حوادث طبیعی مشکل ساز بوده و باید برای جلوگیری از این مشکلات، شبکه های فرسوده بازسازی شوند.
وی افزود: استان گیلان، استان حادثه خیزی از نظر وقوع سیل، زلزله و … می باشد. از این منظر، مباحث پدافند غیر عامل در استان بسیار مهم بوده و باید آماده مقابله با حوادث طبیعی در استان باشیم تا آسیبی به مردم عزیز نرسد.
استاندار گیلان گفت: تهدیدهای مختلفی در بخش های زیست محیطی، پسماندها و شیرابه های حاصله از زباله ها در استان وجود داردکه هم در این بخش ها و هم در بخش هایی چون هدایت آب های سطحی، ساخت انواع سدها و حمل و نقل دریایی و ریلی باید از آمادگی لازم برای احداث زیرساخت های مهم برخوردار باشیم تا بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
عباسی گفت: تابستان سال جاری، تابستان سخت و دشواری برای هموطنان ما بود و باید با مدیریت صحیح و هماهنگی و انسجام لازم از وقوع این مشکلات در سال آتی جلوگیری کنیم. برای این مهم باید به زیرساخت ها توجه لازم داشته باشیم تا به نحو مطلوبی بتوانیم نیازهای مردم را برطرف کنیم.
«میر غضنفری» فرماندار شهرستان بندر انزلی در این آیین گفت: از مجموعه صنعت برق گیلان و به ویژه از شرکت برق منطقه ای گیلان قدردانی می کنم که با وجود مسائل و مشکلات مختلف، اقدامات ارزنده ای را در بخش برق انجام دادند.
وی افزود: در دنیا برق به عنوان ورودی صنایع محسوب می شود و با قطع برق آسیب های جبران ناپذیری به صنایع وارد می شود. با افتتاح این دو پروژه برقی در استان، بخش عمده ای از مشکلات استان و به ویژه بندر انزلی حل خواهد شد.
«بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: پروژه افزایش ظرفیت پست ۶۳٫۲۰ کیلوولت بی بی حوریه و پروژه افزایش ظرفیت پست۶۳٫۲۰کیلوولت املش از جمله پروژه هایی است که در راستای حفظ پایداری شبکه برق تعریف شده اند و هدف از اجرای این پروژه ها افزایش ظرفیت بارگیری، اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت می باشد.
وی افزود: حمل ، دمونتاز و نصب ترانس ها کار بسیار حساس و ظریفی است که با دستان توانمند مهندسین و متخصصین بومی استان این مهم انجام و اجرایی شد و این امر مایه افتخار و سربلندی است.
داراب زاده گفت: در دوسال گذشته با مشکلاتی نظیر بیماری کرونا، افزایش قیمت ها و کمبود منابع مالی مواجه بودیم که خوشبختانه با کار و تلاش مضاعف همکارانمان توانستیم بر این مشکلات غلبه کنیم و پروژه های خوبی نظیر این پروژه ها را اجرا و به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: پروژه های ملی و زیربنایی مهم دیگری همچون پروژه پست ۲۳۰٫۶۳ کیلوولت غرب رشت، پست ۶۳٫۲۰ کیلوولت سلیمانداراب رشت و پروژه خط چهارمداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت پره سر – انزلی – غرب رشت را نیز در حال اجرا داریم که انشاءا… به زودی و با تامین به موقع منابع مالی وارد مدار خواهند شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در استان از نظر انرژی بادی و خورشیدی وجود دارد که با سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو و تجدیدپذیر، بطور حتم ظرفیت تولید انرژی برق استان گیلان دو برابر خواهد شد. در واقع، معادل ظرفیت اسمی تولید برق فعلی استان، می توانیم برق پاک تولید کنیم.
«کلهر» معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در استان های مختلف طرح جامع پدافند غیرعامل اجرا شده است که خوشبختانه استان گیلان در پدافند غیر عامل و در طرح جامع پدافند غیرعامل از جمله استان های ممتاز کشور بوده است.
وی افزود: در حوزه پدافند غیرعامل به دنبال پایدارسازی و تداوم کارکرد زیرساخت های ضروری هستیم. در استان گیلان نیز باید با اجرای پروژه هایی که بر اساس طرح جامع تعریف شده اند به این مهم دست پیدا کنیم.
معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اجرای موفق پروژه های طرح جامع پدافند غیرعامل با مشارکت و حضور فعال همه دستگاه های اجرایی و متولیان مربوطه و با همسویی و همراستایی آن ها امکان پذیر خواهد بود تا بتوانیم استانی مصون از هرگونه تهدید با توسعه پایدار داشته باشیم.
گفتنی است که در این آیین بطور همزمان دو پروژه شرکت برق منطقه ای گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۴۰٫۵۸۵ میلیارد ریال افتتاح شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.