×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پسماند ، فاضلاب و موضوع سراوان ، بزرگترین چالشهای گیلان

گیلان پیام/ فرمانده سپاه قدس گیلان در این جلسه توجه به مردم و نیازهای آنان را زمینه‌ ساز پیشرفت و توسعه دانست و افزود: در حال حاضر چیزی حدود یک میلیون بسیجی در استان گیلان سازماندهی شده‌اند و آماده هرگونه همکاری با استاندار و شهردار جدید هستند‌.
محمد عبدالله‌پور استفاده از ظرفیتهای متعدد بسیج را در رفع مشکلات استان و شهر رشت مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مشکلات و وضعیت بغرنجی که در آن قرار گرفته‌ایم، ناشی از بی توجهی مسئولین به ظرفیت بسیج است.
فرمانده سپاه قدس گیلان، بسیج را بزرگترین شبکه مردمی جهان خواند و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت عظیم بسیج می‌توانیم بسیاری از مشکلات فعلی استان گیلان در حوزه پسماند، فاضلاب و موضوع سراوان را پیش از آنکه بحرانی‌تر شود، حل کنیم.
وی افزود: بسیج و سپاه گیلان با تمام امکانات خود آماده همکاری با استاندار و شهردار رشت هستند و نباید این فرصت طلایی را برای خدمت به مردم از دست دهیم ما نیز در مجموعه سپاه و بسیج با تمام امکانات همکاری می‌کنیم.
فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه در مدیریت جهادی ساعت کار باید از حالت عادی خارج شود، افزود: برخی از دشمنان سرسخت جمهوری اسلامی و انقلاب شبانه‌روز در حال کار کردن علیه ما هستند اما برخی از مدیران ما تنها با چند ساعت کار در روز ادعای جهادی بودن دارند.
عبدالله‌پور بازدیدهای میدانی مسئولان در سطح شهرستانها را یکی از اصول مدیریت جهادی دانست و با بیان اینکه برخی مدیران حتی به نقاط تحت مدیریت خود سرکشی نمی‌کنند، اظهار داشت: با چنین افرادی نمی‌توان کار جهادی را پیش برد زیرا هنر کار جهادی این است که افراد در برابر تمامی موانع ایستادگی کرده و شبانه روز فعال باشند.
وی موفقیتها و دستاوردهای مهم دفاعی کشور در ۳۰ سال اخیر را به واسطه توکل بر خدا و اتکا به توانمندیهای داخلی دانست و گفت: در مدیریت اقتصادی کشور تمام توجهات به خواصی بوده که تاکنون به جز زحمت نتیجه‌ دیگری برای ما نداشتند در حالی‌ که این نوع تفکر هیچ سنخیتی با رویکرد و شعار انقلابی “ما می‌توانیم” ندارد.
شهردار رشت نیز در این جلسه ایجاد یک شهر ایده‌آل اسلامی با رویکرد شهروند مداری را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه در حال حاضر با این هدف فاصله داریم عنوان کرد: برای تحقق هدف ایجاد شهر ایده‌آل که البته کمی پیچیده و سخت است می‌توانیم اقدامات خود را در سطح مقیاس ها و پازل های کوچکتر اجرایی کنیم.
سید امیر حسین علوی مبارزه با فساد و مصادیق آن همچنین تاکیدات وزیر کشور به این موضوع را نیز مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه اصلاحات باید از درون ساختار و سیستم شروع شود، ابراز داشت: متاسفانه مردم از فسادی که در حوزه‌های مختلف و دستگاه ها رخنه کرده به شدت نگران و ناراضی هستند.
شهردار رشت داشتن یک هدف و مسیر مشخص در حوزه‌های مدیریتی مبتنی بر الگوهای اسلامی و ایرانی را لازم و ضروری دانست و اذعان کرد: اینکه تفکر اسلامی در بخشهای مختلف مدیریتی پیاده نشده یک نقص است از طرفی باید به این نکته هم توجه داشت که به علت عدم بومی‌سازی و نگرشهای وارداتی، مقوله شهرسازی با هدف شهر ایده‌آل اسلامی انطباق داده نشده است.
علوی با بیان اینکه بدون شک مبارزه با فساد و مصادیق بارز آن در درون یک سازمان کار راحت و ساده‌ای نیست، اظهار داشت: از زمانی که به شهرداری رشت به عنوان شهردار وارد شدم، یکسری اصلاحلات اقداماتی انجام دادم اما روی هر کسی که دست گذاشتم با واکنشهایی روبه‌رو شدم.
شهردار رشت عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری و استفاده بهینه از فرصت‌ها برای خدمت به مردم و شهروندان همچنین بازنگری در برخی امور جهت افزایش کیفیت کار را رویکرد خود اعلام کرد و گفت: فساد ستیزی و اصلاح در هر مجموعه و سیستمی بدون جراحی و درد امکان‌پذیر نیست و همراهی سپاه، بسیج و حمایت‌های مردمی در این راه بسیار اثرگذار است.
وی با بیان اینکه برای مقابله و برخورد با مفاسد و ایجاد اصلاحات به همکاری و همراهی بسیج و سپاه نیازمندیم، تصریح کرد: معمولا انجام اصلاحات و اتخاذ رویکرد فساد ستیزی با منافع برخی از اشخاص در تضاد است اما برای داشتن محیط و شهری مطابق با ایده‌آل‌های اسلامی این کار باید تحقق پیدا کند.
سید امیر حسین علوی انجام کار جهادی، علمی و انقلابی برای برون‌رفت از مشکلات فعلی و اینکه حل و فصل مشکلات بدون بها دادن به ظرفیتهای علمی ممکن نیست، اضافه کرد: در حال حاضر شهر رشت از ضعف و مشکلات زیرساختی رنج می‌برد و این امر شایسته مردم با فرهنگ آن نیست.
شهردار رشت ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء به اجرای پروژه‌های شهرداری را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: در سالهای اخیر شاهد ورود قرارگاه خاتم به برخی پروژه‌ها بودیم اما به دلیل وجود برخی مشکلات در حوزه‌های تصمیم‌گیری مدیریتی نتوانستیم عملکرد موفقی داشته باشیم.
علوی با تاکید بر اینکه هر دستگاهی یک مانع بر سر راه اجرای پروژه‌ها ایجاد کرد از کارشکنی‌های ایجاد شده انتقاد کرد و یادآور شد: ما نیازمند تعریف و اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس با عنوان محرک سرمایه‌گذاری در شهر رشت هستیم.
شهردار رشت ضمن آمادگی شهرداری برای فعال‌سازی هر چه بیشتر واحد سرمایه‌گذاری بر ضرورت توسعه آن تاکید کرد و ابراز داشت: در حال حاضر بین شهرداری، راه و شهرسازی و شرکت آب‌منطقه‌ای روی مالکیت تالاب عینک مسائلی وجود دارد که باید حل و فصل شود زیرا در تمام دنیا برای انجام چنین اموری از ظرفیت شهرداریها استفاده می‌شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.