×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تعمیم و گسترش پوشش های بیمه ای و اشاعه این فرهنگ در جامعه ، نمادی از توسعه ، رشد و بالندگی اجتماعی است

گیلان پیام/علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان ، با بیان اینکه تعمیم و گسترش پوشش های بیمه ای از ماموریت های اصلی سازمان تامین اجتماعی و در زمره اولین مواد قانون این مجموعه تلقی میگردد افزود : تلاش برای اشاعه و ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی بمنزله یکی از شاخص های توسعه در هر کشور برای تسری در اقشار و گروههای مختلف از اهداف و برنامه های مصوب و نمادی از حرکت در مسیر بالندگی و رشد اجتماعی محسوب می گردد .
وی با تاکید بر اینکه ایجاد شرایط مناسب و مطمئن در مقابل نگرانی از آینده با شکل گیری امنیت خاطر و آرامش روانی و برخورداری از پوشش های متنوع بیمه ای ، یکی از موارد ایجاد مطلوبیت برای افراد هر جامعه تلقی میگردد ، اظهار داشت : سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین مجموعه بیمه گر اجتماعی کشور در این عرصه نقشی پررنگ عهده دار بوده و نیمی از جمعیت ایران سرفراز تحت پوشش خدمات و تعهدات آن میباشند .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ویژگی های منحصر به فردی در این سازمان وجود دارد که آنرا بی نظیر و یا حداقل کم نظیر مینماید .
علی حسین نژاد دامنه متنوع تعهدات و خدمات از قبل تولد تا پس از مرگ را نمونه ای قابل توجه در این زمینه برشمرده و افزود : تاثیرگذاری و تاثیرپذیری مستقیم بر عرصه های اجتماعی اقتصادی کشور و گره خوردن با معیشت و آینده بخش قابل توجهی از جامعه نیز یکی دیگر از ویژگی های بارز تامین اجتماعی است .
وی با اشاره به اینکه مخاطبین این سازمان نیز با مشتریان و مراجعین سایر دستگاهها متفاوتند افزود : بیمه شدگان ، بازنشستگان و کارفرمایان در واقع شرکای اجتماعی سازمان قلمداد گردیده و نقشی مستقیم دارند .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تمامی کشورهای توسعه یافته ، توجه به مقوله عدالت اجتماعی و بیمه های اجتماعی بعنوان مقدمه ای برای شکل گیری رفاه و رضایت عمومی و زیرساختی برای توسعه در زمره ابزارهای اساسی محسوب میشود خاطر نشان ساخت این مهم حتی در زمان انتخابات و شعارهای تبلیغاتی کاندیداها در تمام کشورهای مترقی ملموس میباشد .
علی حسین نژاد تعمیم و گسترش پوشش های بیمه ای را نمادی از توسعه و فرهنگ بالای یک جامعه دانسته و از آن بمنزله اهرمی برای کاهش دغدغه های ناشی از نگرانی برای آینده و مکانیزمی مطمئن برای امنیت خاطر و آرامش روانی نیروهای شاغل و کارآفرینان یاد نمود .
وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر امکان استفاده از پوششهای بیمه ای برای اقشار گوناگون فراهم گردیده است ، تمهیدات فراهم شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir را فرصتی مناسب برای انعقاد قراردادهای بیمه ای در گروه مشاغل آزاد و بیمه اختیاری بدون مراجعه حضوری برشمرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.