×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
طرح تشدید برخورد با توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر، اثراتی مثبت داشته است / استفاده شایسته از ظرفیت سمن‌های فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر / طرح یاریگران زندگی همزمان با آموزش حضوری مدارس، با جدیت اجرا شود

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه تغییر شیوه‌ها و ابزارهای مصرف موادمخدر به ویژه استفاده از روان‌گردان ها کار مقابله با این پدیده مذموم را سخت‌تر می‌کند، اظهار داشت: اصل پیشگیری و مقابله باید با جدیت و در موازات یکدیگر در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.
وی به ایثار و فداکاری بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز در راستای مقابله و مبارزه با موادمخدر و صیانت از جان مردم اشاره و مبارزه و مقابله با موادمخدر را کاری جهادی توصیف کرد.
استاندار گیلان افزود: با فروکش کردن کرونا و حضور بیشتر گردشگران، نیازمند توجه جدی‌تر به تفرجگاه‌ها ، پاکسازی مناطق آلوده و جمع‌آوری توزیع کنندگان خُرد موادمخدر هستیم.
وی با اشاره اثرات مثبت طرح تشدید برخورد با توزیع کنندگان خُرد موادمخدر در مقاطع مختلف بیان داشت: پایش محورهای مواصلاتی استان با بهره‌گیری از ابزارهای الکترونیکی و نظارتی باید تقویت شود.
وی بر لزوم مقابله با کشت خشخاش و شاهدانه در اراضی استان با نظارت مجموعه جهاد کشاورزی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا نیز تأکید کرد.
دکتر زارع به نگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بسترسازی برای آغاز آموزش حضوری در مدارس و مراکز آموزش عالی از آبان ماه اشاره و اضافه کرد: نیروی انتظامی برای نظارت و رصد محیط اطراف مدارس و اجرای مؤثر طرح برخورد با خرده‌فروشان برنامه‌ریزی کند.
وی فعالیت‌های تعاملی دستگاه‌های اجرایی و اقدامات ایجابی نهادهای فرهنگی، صدا و سیما، سمن ها و رسانه‌ها را اثرگذار ارزیابی و بر لزوم تقویت آنها تأکید کرد و گفت: باید از انگیزه خوب و پشتکار سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با مبارزه با موادمخدر استفاده بهینه و حمایت شود تا شاهد برگزاری نمایشگاه‌های محله‌محور پیشگیرانه باشیم.
نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت اجرای طرح یاریگران زندگی { این طرح با هدف افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد طرح ریزی شده و در قالب آن آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی ، ذهن کنجکاو آینده سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می‌کند} همزمان با آموزش حضوری مدارس و مشارکت فعالانه سمن ها تأکید و تصریح کرد: باتوجه به پتانسیل بالای موجود در استان باید گیلان در اجرای طرح‌های مبتنی بر تحقیقات علمی پیشرو باشد.
در این جلسه گزارش آخرین اقدامات انجام شده توسط دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، گزارش روند تجهیز و راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۲۵۰ نفر توسط مدیرکل بهزیستی استان و سرپرست شهرداری رشت، گزارش فعالیت مراکز متادون درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی و گزارش اقدامات صورت گرفته پیرامون ایجاد نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد توسط مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری ارائه شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.