×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
امکان تکمیل سوابق بیمه ای کسری از ماه به صورت غیرحضوری راهکاری برای پر نمودن خلاء های بیمه ای شاغلین پاره وقت

گیلان پیام/علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این خصوص اظهار داشت : درکنار شاغلان تمام وقت کارگاهها ، گروهی از بیمه شدگان هستند که به دلیل ماهیت شغلی خود به صورت کسری از ماه ( پاره وقت ) اشتغال به کار دارند و سوابق بیمه پردازی آنان نیز بر این اساس محاسبه می شود .
وی افزود : بمنظور مساعدت به این قشر با توجه به مصوبات هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی امکانی فراهم شد تا سوابق بیمه ای این افراد تکمیل گردد .
مدیرکل تامین اجتماعی استان در ادامه اذعان داشت : بر این اساس با اجرای طرح ۳۰۷۰ و توسعه خدمات دیجیتالی ، امکان ارائه درخواست تکمیل سوابق بیمه ای بصورت غیرحضوری میسر گردید.
علی حسین نژاد یادآور گردید که مشمولین این مصوبه افرادی هستند که به صورت کسری از ماه ( پاره وقت ) در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی اشتغال به کار دارند و برای آنان در ماه مورد نظر حداقل یک روز سابقه پرداخت حق بیمه لحاظ شده باشد .
وی خاطر نشان ساخت ، حداکثر سن این افراد باید ۵۰ سال بوده و پذیرش درخواست درصورتی که سن متقاضی بیش از این مقدار باشد منوط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه معادل مازاد سنی خواهد بود ولی نکته حائز اهمیت این است که بیمه شدگانی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند از اعمال شرط سنی معاف هستند .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود : علاقمندان و متقاضیان استفاده از این خدمت باید با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir پس از ایجاد حساب کاربری و ثبت نام اولیه به منوی بیمه شدگان مراجعه و از مسیر (( امور بیمه شدگان )) بخش ( تکمیل سوابق کسری از ماه ) را انتخاب و پس از مطالعه ضوابط مندرج با کلیک برروی گزینه موافقم به مرحله بعدی بروند .
علی حسین نژاد تاکید نمود در صورت مغیرت و وجود هرگونه اشکال در اطلاعات (( گزینه اطلاعات نادرست بوده و باید اصلاح شود )) انتخاب گردد .
وی با اشاره به اینکه سیستم با بررسی مستندات اعلام خواهد نمود که آیا متقاضی واجد شرایط عقد قرارداد هست یا نه ، متقاضی میتواند با انتخاب گزینه ( مشاهده جزئیات ) توضیحات بیشتری را در این زمینه دریافت نماید .
شایان ذکر است پس از کلیک برروی گزینه انعقاد قرارداد ، پیامکی حاوی شماره و تاریخ ثبت قرارداد برای بیمه شده ارسال می شود . پرداخت حق بیمه ، مشاهده جزئیات محاسبه و نیز امکان رویت پرداختهای قبلی نیز در همین منو میسر خواهد بود . /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.