×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اعلام آمادگی سردار آقازاده برای همراهی و حمایت از تصمیمات و پروژه های شهری

گیلان پیام/سردار آقازاده در آغاز جلسه ضمن عرض تسلیت رحلت پیامبر بزرگ اسلام و تعزیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: روابط بین شوراهای اسلامی و نمایندگان مجلس، روابطی خانوادگی تلقی میگردد. این اعضای شورا هستند که می توانند در جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بهره گیرند چرا که بسیاری از امور با تعامل طرفین قابلیت اجرا خواهد داشت.
نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نماینده ای هر روز هم برای پیگیری امور شهری به شورا مراجعه کند، این موضوع باید عادی انگاشته شده و حرکتی مثبت تلقی گردد. زیرا ما چیزی پنهان از مردمی که با رای اعتماد آنها انتخاب شده ایم، نداریم. قطعا با شناختی که از دیگر همکارانم در مجلس دارم، آنان نیز بر همین باورند که شهر رشت از عقب ماندگی رنج می برد و قرار است عملکرد ما به گونه ای باشد که برای آیندگان هزینه ایجاد نکنیم. نباید خرابه ای را به مدیران نسلهای آینده تحویل دهیم.
سید علی آقازاده در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: چرا استانهای دیگر مشکلات مشابه را حل کرده اند و ما نتوانسته ایم؟ چرا امروزه می بایست شما پاسخگوی سیستم فاضلابی باشید که ۶۰۰۰ میلیارد تومان هزینه ی انجام آن است در حالی که زیر ساختهای آن در زیر زمین کار گذاشته شده است، اما به خاطر متصل نشدن به سپتیک شهری شاهد معضلات عدیده ای هستیم.
وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه ما باید برای جلب اعتماد مردم هزینه پرداخت کنیم، وقت بگذاریم و تلاش نمائیم، اذعان داشت: دیگر استانهای شمالی در خصوص بحث پسماند، بخش اعظمی از کار را انجام داده اند اما ما هنوز کار را آغاز نکرده ایم، یقینا هیچ فایده ای ندارد که با فرافکنی یکدیگر را محکوم کنیم چون اصل قضیه این است که همه این نواقص مدیریتی و ضعف ها به پای نظام نوشته می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه در این دوره از شورا و همچنین مجلس شورای اسلامی شاهد حضور نمایندگان مردمی و انقلابی هستیم، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد تعامل هر چه بیشتر در این دو پارلمان محلی و ملی شاهد رقم خوردن اتفاقات مناسبی برای مردم فهیم شهر رشت باشیم.
محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه متاسفانه اجرای پروژه های عمرانی در رشت با مشکلاتی مواجه است، افزود: دستگاههای خدمات رسان از منظر خود به اجرای پروژه های عمرانی نگاه می کنند و این مسئله موجب بروز مشکلاتی از جمله طولانی شدن روند اجرای برخی از پروژه ها می شود که در نهایت بی اعتمادی شهروندان را به همراه دارد.
وی با تاکید بر اینکه طولانی شدن روند اجرای پروژه های عمرانی در کنار تحمیل هزینه هنگفت، موجب بی اعتمادی شهروندان می شود، بیان کرد: یقینا اجرایی شدن مبحث مدیریت یکپارچه شهری موجب تسریع در روند اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی و تعامل بیشتر مابین دستگاه های خدمات رسان است که تحقق آن نیازمند همراهی و ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به عدم برخورداری شهرداریها از بودجه کشوری اشاره کرد و گفت: در بخش اختصاص اعتبارات ملی به پروژه های عمرانی رشت نیازمند ورود نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هستیم و تامین اعتبار به منظور رفع مشکلاتی همچون پسماند سراوان، آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت خارج از توان بودجه ای شهرداری رشت است.
وی با بیان اینکه در موضوع انتخاب شهردار رشت نیز سعی کردیم تجربیات تلخ ادوار گذشته تکرار نشود، تصریح کرد: پس از استعفای احمدی از جایگاه شهردار رشت در نهایت از بین ۴۶ نفر کاندیدای تصدی این جایگاه، یک نفر توانست آرای ۹ عضو از مجموع یازده عضو شورا را کسب کند و امیدواریم نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جهت تسریع این مهم با شورا همراهی و همکاری داشته باشند.
سید شمس شفیعی نیز در ادامه جلسه بیان داشت: قوانین شوراها در بسیاری از موارد دچار نقص است، چرا که اسناد بالا دستی شورا، مجلس است. ما اعتقاد داریم که باید با نمایندگان محترم مجلس در تعامل بیشتری باشیم.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه منتخبین مردم رشت، شهردار اسبق را با مشورت دستگاههای نظارتی، نمایندگان محترم مجلس و ارکان این شهر به عنوان شهردار انتخاب نمودند تا به کار سرعت دهند اما متاسفانه در وزارت کشور با مشکل مواجه گردید، افزود: در حال حاضر نیز با توجه به فرصت قانونی داده شده از بین حدود ۵۰ گزینه داوطلب کرسی شهرداری و با شور اعضا محترم شورا به گزینه علوی رسیده ایم و خواهش بنده این است تا در این خصوص هر چه سریعتر تعیین تکلیف گردد تا شهر بدون شهردار نماند . انجام این مهم با توجه به اتفاقات گذشته مدال افتخاری برای نمایندگان ما خواهد بود.
شفیعی در پایان بیان داشت: در بخش پسماند ۱۰۰ میلیارد و تالاب عینک ۵۰ میلیارد و همچنین ۸۰۰۰ میلیارد از بودجه کل کشور برای سال ۱۴۰۰ جهت تراموا و حمل و نقل عمومی کلانشهرها اعتبار دیده شده است که هر استانی می تواند از ردیف ملی آن را برای استان خود جذب نماید، امیدواریم که نمایندگان ما در مجلس در این خصوص سهم قابل توجهی برای شهر رشت جذب نمایند.
سید حسین رضویان دیگر‌ عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار اظهار کرد: در طول سال شاهد حضور گردشگران فراوانی در این شهر هستیم و رشت با مشکلاتی از جمله پسماند، رودخانه های آلوده، آسفالت، ترافیک و غیره مواجه است.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه مشکل پسماند فقط مختص رشت نیست، افزود: شیرابه های پسماند سراوان به انزلی سرازیر می شود و مشکلات زیست محیطی را به همراه دارد و از نمایندگان مجلس بالاخص مجمع نمایندگان گیلان تقاضا داریم با جذب اعتبار دولتی مورد نیاز برای احداث دستگاه زباله سوز ، برای همیشه این مشکل را برطرف نمایند.
شهردار منتخب رشت نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای پروژه های مدیریت شهری در سه فاز بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت اظهار کرد: سعی داریم در درجه اول به پروژه های زود بازده که نتیجه آن در سیمای شهری مشهود می‌باشد، بپردازیم تا شهروندان را به گونه ای با شهر و مدیریت شهری آشتی داده و شاهد حرکت های موثر در سطح شهر باشند.
سید امیر حسین علوی با تاکید بر اینکه شورای ششم با رویکرد جهادی و انقلابی و به دور از هر گونه حواشی سعی در پیشبرد خدمات امور شهری و عمرانی دارد، اذعان داشت: پروژه ها و خدمات در سطح شهر با برنامه ریزی در سه فاز خیابانهای اصلی، معابر و کوچه ها و محلات سطح شهر طبقه بندی خواهد گردید که در این راستا توجه به محلات پرتراکم و پرتردد حائز اهمیت بوده و نباید از امکانات محروم شوند.
وی رفع برخی معضلات شهری را در سطح مدیریت استانی عنوان نمود و گفت: معضلاتی چون رودخانه های گوهر رود و زرجوب نیازمند سرمایه های کلان و در حد اعتبارات استانی است که توجه ویژه نمایندگان مجلس را می طلبد. این در حالی است که شهرداری در حد توان خود به آزادسازی حریم رودخانه ها به جهت خطر آفرین بودن، دیوارگذاری و لایروبی این دو رودخانه پرداخته است.
علوی در ادامه سخنانش به معضلاتی چون ضوابط قانونی در برخی از پروژه های خدمات عمومی اشاره کرد و گفت: برخی موارد قانونی در استانهای دیگر به راحتی قابل حل می باشد که متاسفانه در رشت اینگونه نیست و در این راستا مساعدت نمایندگان مجلس جهت رایزنی و رفع موانع موجود را می طلبد.
شهردار منتخب رشت با تاکید بر اینکه سعی داریم باری از دوش نمایندگان برداریم، خاطر نشان کرد: مسائل کلان ملی و کشوری به طور قطع برای ما در اولویت قرار دارد اما گاهی در امورات محلی نیاز است از جایگاه حقوقی نمایندگان بهره برده تا مشکلات شهری را بدون دغدغه پشت سر بگذاریم. /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.