×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز رشتی دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

گیلان پیام/ علی فتح‌اللهی در ستاد کرونا شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تامین و تزریق واکسن و همچنین افزایش مراکز واکسیناسیون شرایطی را فراهم کرده که آن نارضایتی‌ها و ازدحام‌های اولیه را دیگر شاهد نیستیم.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت افزود: تزریق ۱۰‌ها میلیون دز واکسن در طی چندماه کار بسیار بزرگی است که اگه همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها نبود، چنین ثبات و آرامش در تزریق واکسن را شاهد نبودیم و همه دستگاه‌ها از بسیج، سپاه و … در کنار بهداشت و درمان با هدف ارتقای سلامت جامعه در میدان حضور یافتند؛ این امر نشان می‌دهد هر زمان که هدف‌ها و همدلی‌ها یکی شد، کاستی‌ها هم برطرف شدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از یک وضعیت مناسب و با ثباتی برخوردار هستیم که جای تشکر و قدردانی دارد، گفت: قطعا با توجه به افزایش میزان تزریق روزانه دز اول، باید بعد از سپری شدن مدت علمی به همان میزان واکسن برای دز دوم پیش‌بینی کنیم تا در اولین زمان تزریق دز دوم هم انجام گیرد.
فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: دولت سیزدهم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدیریت هوشمند را در اولویت قرار داده است و حتی ارائه خدمات هم براساس دستورالعمل‌های خاصی انجام می‌گیرد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.
فتح‌اللهی با بیان اینکه طبق طرح ضربتی برنامه ریزی شده، امروز در ۳۵ پایگاه به صورت اختصاصی شاهد تزریق بیش از ۱۰ هزار دز واکسن دانش‌آموزان ۱۵ تا ۱۸ سال هستیم، تصریح کرد: مجموع دانش‌آ‌‌موزان بالای ۱۲ سال شهرستان رشت، تعداد ۶۵۵۱۳ نفر است که از این تعداد تا به امروز ۱۹۵۶۴ نفر دز یک و تعداد ۳۳۵ نفر دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند که با توجه به آمار بالا در این رابطه ۳۰ درصد تزریق دز اول و نیم درصد تزریق دز دوم را داشته‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین امروز ۶۷ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان(عمومی، دانش آموزان، اصناف، ادارات، بیماران خاص …) مشغول انجام واکسیناسیون می‌باشند؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۸ درصد رسیده که بالا رفتن آمار روند رعایت پروتکل‌ها یقینا به کاهش شیوع این بیماری کمک خواهد کرد.
فتح‌اللهی با بیان اینکه تعداد بستری‌ها در شهرستان از اول شروع کرونا تا امروز به ۳۲ هزار و ۲۶۶ نفر می‌باشد، خاطرنشان کرد: در آمار بستری‌ها از تعداد ۲۴۶ بستری هفته گذشته به تعداد ۲۲۰ بستری در امروز رسیده‌ایم که شاهد کاهش ۱۱ درصدی بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: برای تزریق واکسن برکت اولویت با افرادی است که از موعد تزریق دز دوم آنها مدت‌ها گذشته است.
وی در خصوص واکسیناسیون نانوایان و کارگران افزود: تزریق واکسن نانوایان در حال انجام است و هماهنگی لازم برای تزریق کارگران انجام شود تا در مرکز اختصاصی تزریق واکسن آنها انجام گیرد.
فتح‌اللهی با اشاره به اینکه در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق ۷۰ درصدی دز یک و ۲۵٫۷ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم، تصریح کرد: تاکنون مجموعا ۶۹۸ هزار و ۹۳۹ نفر دز واکسن در شهرستان تزریق شده که تعداد تزریقی دز اول ۵۳۵ هزار و ۳۷۱ و تعداد تزریقی دز دوم ۱۶۳ هزار و ۹۳۹ عدد در سطح شهرستان می‌باشد.
وی اضافه کرد: از ابتدا طرح تا امروز شاهد حضور دغدغه مندانه سپاه و بسیج در کنار مرکز بهداشت شهرستان هستیم و تا امروز شاهد راه اندازی ۴۱ پایگاه واکسیناسیون مشترک با همت این عزیزان بوده ایم.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در هفته گذشته تعداد ۲۳۹۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمده،گفت: از این تعداد ۱۶۵ اخطار و تعداد ۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.