×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بیش از ۲۰ میلیارد تومان غرامت ایام بیماری در نیمه نخست سالجاری توسط تامین اجتماعی گیلان پرداخت شده است

گیلان پیام/علی حسین نژاد با اشاره به اینکه غرامت ایام بیماری با ۱۰۹۰۲ فقره و رقمی بیش از ۲۰ میلیارد تومان بزرگترین بخش پس از مقرری بیمه بیکاری در گروه تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی استان در نیمه اول سال بوده است ، افزود : از مجموع ۱۸۸ میلیارد تومان ارقام تعهداتی این بخش در شش ماهه اول سال ، ۱۵۳ میلیارد تومان مربوط به مقرری بیمه بیکاری و ۳۵ میلیارد تومان مربوط به غرامتها و کمک هزینه ها میباشد که بیانگر متوسط ماهانه ۲۵/۵ میلیارد تومان بابت مقرری بیکاری و شش میلیارد تومان برای غرامتها و کمک هزینه ها است .
وی با بیان اینکه در این مدت ۲۳۸۶ فقره کمک هزینه بارداری بعنوان ایام مرخصی زایمان با رقمی معادل ۶۹/۵ میلیارد ریال پرداخت شده ، اظهار داشت : هزینه های وسایل کمک پزشکی شامل اروتز و پروتز نیز با ۸۷۳۳ فقره ، با ۳۹/۶ میلیارد ریال پوشش داده شده است .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ارائه ۹۹۵ فقره کمک هزینه ازدواج و ۴۶۵ دمورد کمک هزینه کفن و دفن را نیز از دیگر تعهدات انجام شده توسط تامین اجتماعی گیلان به مشمولین در شش ماهه اول سالجاری برشمرد .
علی حسین نژاد با تاکید بر رشد ملموس هزینه های تعهدات غرامت ایام بیماری اذعان نمود : در سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۱۸۷۸۵ فقره غرامت ایام بیماری با رقمی معادل ۲۸/۵ میلیارد تومان پرداخت گردید که مقایسه آن با میزان تعهدات در نیمه اول امسال بیانگر این است که از حیث تعداد با ۱۵ درصد افزایش و از منظر ارقام تعهداتی ۴۲/۸ درصد رشد را نشان میدهد .
وی با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته با فراهم شدن امکان ثبت اینترنتی درخواست غرامت ایام بیماری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir با قابلیت بارگذاری مدارک و اعلام شماره حساب و بدون نیاز به مراجعه ، شرایط دریافت این تعهد بویژه برای افرادی که درگیر بیماری بوده و تردد برای آنها سخت تر میباشد تسهیل گردید ضمن اینکه بیماران کرونایی نیز سهم قابل توجهی در این بخش دارا هستند .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه در اکثر تعهدات نامبرده شده شاهد رشد در مقایسه با سالهای قبل هستیم افزود : کمک هزینه وسایل پزشکی ( اروتز و پروتز ) و غرامت ایام بیماری در این بین به ترتیب با رشد ۵۰ درصدی و ۱۵ درصدی از سهم بیشتری برخوردار میباشند ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.