×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
خروج کامل گیلان از وضعیت قرمز کرونایی، منجر به عادی‌انگاری نشود

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان که با حضور سردار رعیتی‌فرد رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور برگزار شد؛ به اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت و خروج کامل گیلان از وضعیت قرمز کرونایی اشاره و بیان کرد: شهرستان املش در شرایط زرد و دیگر مناطق استان، نارنجی است که این امر؛ به منزله شرایط مطلوب کرونایی نیست و پرهیز از عادی انگاری و تداوم رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی همواره مورد تأکید است.
وی با اشاره به گزارش وزارت بهداشت مبنی بر سیر نزولی بیماری و فوتی‌ها در ۲۵ استان از جمله گیلان، آن را مرهون تلاش‌های کادر درمان و اقدامات مؤثر صورت‌گرفته دانست و گفت: رسیدگی به موضوع درمان و مقابله با بیماری کرونا ، نخستین اولویت دولت مردمی سیزدهم اعلام شده که با دستور رئیس‌جمهوری گام‌های بلندی در تولید واکسن داخلی برکت و پیشرفت مراحل واکسن فخرا برداشته شد و تحولی نیز در واردات واکسن شکل گرفت و شاهد تحقق چندین برابری این امر نسبت ماه‌های گذشته هستیم.
رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان با بیان اینکه اقدامات مناسب در شتاب بخشی فرآیند واکسیناسیون باید استمرار یابد، گفت: طبق گزارش های دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان؛ شمار مراکز تزریق واکسن در استان فزونی یافته و انتظار می‌رود با بیشتر شدن این مراکز، سرعت واکسیناسیون نیز افزایش یابد.
دکتر زارع با اشاره به اینکه در سطح کشور روزانه بیش از یک میلیون نفر واکسینه می‌شوند، اظهار داشت: استان گیلان رتبه برتر کشور در ایجاد مراکز تجمیعی واکسیناسیون را به خود اختصاص داده و در صورت دریافت دُزهای بیشتر ، آمادگی در این خصوص وجود دارد.
وی ادامه داد: این موفقیت به واسطه همدلی و همراهی موجود در استان و همکاری اثربخش سپاه قدس، مجموعه همکاران، بسیجیان استان و عوامل امر واکسیناسیون در حوزه‌های مختلف بوده است.
استاندار گیلان به لزوم مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران از طریق ستادهای شهرستانی مدیریت کرونا با دانشگاه علوم پزشکی تأکید و اضافه کرد: سهم شهرستان‌ها در فرآیند توزیع دُزهای واکسن متناسب با میزان آمادگی مراکز تجمیعی اختصاص می‌یابد تا ضمن تقویت امکانات شهرستانی، شاهد ایجاد تجمع و صفوف طولانی نباشیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری اینکه کرونا یک بیماری تک بعدی نیست و بر همه جوانب زندگی اثر گذاشته ، افزود: امروزه در دنیا ثابت شده که واکسیناسیون، مهمترین عامل جلوگیری از کرونا و کاهش میزان مرگ و میر است.
وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن به معنای عدم ابتلا به بیماری نیست و افراد واکسینه شده نیز مبتلا یا موجب شیوع ویروس می‌شوند، اظهار داشت: براین اساس، رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های توصیه شده در کنار تزریق واکسن، ضروری است و باید به خوبی این نکته از سوی صدا و سیما، رسانه‌ها و کارشناسان بهداشتی به مردم منعکس شود‌.
دکتر زارع راه‌اندازی پرتال اطلاع رسانی واکسیناسیون در استان گیلان برای پاسخ به سوالات شهروندان را اقدامی شایسته دانست و از صداوسیمای مرکز استان و کارگروه رسانه و فضای مجازی خواست تا اطلاع‌رسانی مناسبی در این خصوص انجام داده تا آگاهی افزایی عمومی از این ظرفیت در راستای انجام واکسیناسیون صورت گیرد.
وی تأکید خود در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر آماده سازی فضای مدارس برای تشکیل ‌کلاس های حضوری پس از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا را یادآور شد و خاطرنشان کرد: شتاب‌بخشی به واکسیناسیون فرهنگیان و مدرسان حوزه‌های علمیه، بسیار حائز اهمیت است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز طبق برنامه انجام می‌گیرد.
دکتر زارع به همراهی گروه‌های جهادی و بسیجیان با کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا و مشارکت خیران در کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۲۵۳ میلیارد تومان کمک‌های خیران توسط سپاه و بسیج در طول بیش از ۱۸ ماه گذشته جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان و جامعه هدف قرار گرفت.
وی همچنین با اشاره به همکاری مؤثر در اجرای طرح موفق شهید سلیمانی و غربالگری بیماران و نیز امر واکسیناسیون افزود: نقش مراقبتی، نظارتی و حمایتی بسیج و نیروهای صادق مردمی در کنار کادر پرتلاش بهداشت و درمان همواره مؤثر بوده و اقدامات خداپسندانه استمرار خواهد داشت.
در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ذیل ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.