×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ضرورت افزایش سهمیه واکسن متناسب با جمعیت هر شهرستان / تزریق بیش از ۲۹۰ هزار دُز واکسن در شهرستان رشت

گیلان پیام/علی فتح‌اللهی در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: دستگاه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در هفته دولت انتخاب شد که با وجود فشردگی کار و امکانات موجود، اقدامات خوبی انجام دادند که تشکر و قدردانی داریم.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اختصاص دز جدید واکسن به شهرستان در هفته جاری، افزود: مشخصات هایپر مارکت‌ها، نانوایی‌ها و رانندگان جهت تزریق واکسن اعلام شده که در بازه زمانی صورت می‌گیرد.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: افزایش تعداد سهمیه واکسن در سرعت واکسینه شدن موثر است، هر چقدر هم مراکز تزریق واکسن را افزایش دهیم ولی واکسن مورد نیاز نباشد تاثیری ندارد؛ پیگیر هستیم تا بتوانیم از استان سهمیه ۹۰۰۰ واکسن را جذب کنیم.
فتح‌اللهی ادامه داد: در بحث اطلاع رسانی مراکز تزریق واکسن دز اول و دوم، هم به خوبی همزمان در رسانه‌ها و کانال‌های خبری، اطلاع رسانی می‌شود؛ این روند باید ادامه داشته باشد.
وی بیان کرد: در بحث تهیه مرکز مناسب تزریق واکسن برای بیماران خاص هم باید چاره اندیشی شود، زیرا برخی از این بزرگواران علی رغم داشتن بیماری زمینه‌ای اما هنوز سن واکسن آنها اعلام نشده لذا میطلبد در این راستا هم برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: در بحث ثبت‌نام تزریق واکسن مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و بسیاری از گزارش‌ها حاکی از اعلام تکمیل ظرفیت از سوی سایت می‌باشد که باید مدنظر قرار گیرد. همچنین ساماندهی و نظم در برخی پایگا‌ه‌ها باید مورد توجه باشد.
فتح‌اللهی با بیان اینکه از ظرفیت خیرین در تامین امکانات مراکز درمانی و بهداشتی استفاده کنیم، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به بیشتر از ۵۰ درصد رسیده، که بالا رفتن آمار روند رعایت پروتکل یقینا به کاهش شیوع این بیماری کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در فاز دوم راه اندازی مراکز واکسیناسیون با همکاری و همراهی سپاه پاسداران ۲۳ پایگاه در مساجد راه اندازی خواهیم کرد، اضافه کرد: این تعداد به ظرفیت پایگاه‌های سابق افزوده خواهد شد که با افزایش این تعداد پایگاه جدید به ۲۷ پایگاه قبل، تعداد پایگاه‌های تزریق واکسن در شهرستان رشت به ۵۰ مرکز خواهد رسید.
رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت با بیان اینکه در آمار بستری‌ها از تعداد ۱۰۷۷ بستری هفته گذشته به تعداد ۹۲۶ بستری در امروز رسیده‌ایم، تصریح کرد: آمار بستری‌های روزانه ما هم از تعداد ۱۸۶ نفر هفته گذشته به تعداد ۱۴۰ نفر در روز رسیده‌ایم؛ همچنین آمار فوتی‌ها از تعداد ۲۳ فوت در روز به تعداد ۱۷ نفر در روز رسیده‌ایم که خوشبختانه شاهد سیر نزولی در این بحث هستیم.
فتح‌اللهی گفت: در هفته اخیر سرعت واکسیناسیون افزایش یافته که هر چقدر سرعت افزایش یابد، هزینه‌های جانبی هم زیاد می‌شود. متاسفانه هیچگونه ردیفی برای تامین اعتبار هزینه‌های جانبی پیش بینی نشده است. به ستاد کرونای استان پیشنهاد می‌کنیم که طی نامه‌ای به سازمان برنامه در رابطه با هزینه‌های جانبی درمان ردیف اعتباری مستقل در نظر بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه هزینه‌های جاری مراکز واکسیناسیون بسیار است که میطلبید از یک ردیف اعتباری مجزا برخوردار شود، افزود: ضرورت دارد به تناسب تعداد واکسن مراکز تزریق فعالیت داشته باشند، اگر می‌خواهیم سرعت واکسیناسیون افزایش یابد باید متناسب با آن واکسن داشته باشیم که در این راستا پیگیر هستیم.
رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت خاطرنشان کرد: در بحث ساماندهی دست‌فروشان در برخی مناطق شهرستان، نیاز است که براساس برنامه ریزی عمل کنیم تا برای مردم چالشی ایجاد نشود یا در صورت امکان مکان جایگزین در نظر گرفته شود.
فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: برای برخی مشاغل نظیر رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری هم متناسب با شرایط باید برنامه ریزی صورت گیرد تا صاحبان این مشاغل هم با کمترین ضررهای اقتصادی و معیشتی مواجه شوند؛ نظارت بر فعالیت این مشاغل هم مستمرا ادامه یابد.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه شاهد حضور بسیجیان مومن و انقلابی در پنج بیمارستان سطح شهر جهت خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستیم، گفت: در هفته گذشته تعداد ۱۴۲۷ واحد صنفی تذکر، تعداد ۳۴۴ واحد تعهد کتبی و تعداد ۵۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.
وی افزود: در شهرستان رشت تاکنون در مجموع ۲۹۰ هزار دز واکسن تزریق شده که ۱۹۵ هزار آن دز اول و ۹۵ هزار آن دز دوم می‌باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.